بیش از ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای داریم

بیش از ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای داریم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از 20 میلیون ملک وجود دارد که باید دارای سند رسمی باشد.

به گزارش نارنجی، حسن بابایی در اولین همایش بزرگداشت روز مهندسان مشاور گفت: به اذن خداوند هر سال این همایش را با کیفیت بهتری برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: 12 محقق کشوری را از منظر سازمان ثبت انتخاب کردیم.

بابایی ادامه داد: در سال های اخیر رویکرد قانون گذاران در حوزه نقشه برداری تغییر زیادی کرده و اهمیت این موضوع برای قانون گذاران مشخص شده است، به ویژه در قانون الزام به ثبت رسمی معاملات مسکن که لازم الاجرا شده است. 3 جولای.

وی به ماده 8 قانون تکلیف ثبت رسمی معاملات مسکن اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده، دستگاه های قضایی، کمیسیون ها، شوراها و سایر دستگاه های ذی صلاح که طبق قانون برای رسیدگی به ساختمان ها و منازل تعیین شده اند. و مسائل اراضی موظفند نسبت به ایجاد و ابطال هر گونه حقوق عینی و همچنین آرای قطعی تغییر کاربری یا تخریب بنا در هر پلاک ثبتی با ذکر مختصات جغرافیایی تصمیمات و آرای قاطع اتخاذ نمایند. موضوع رای، باید در محل باشد از طریق سامانه به سازمان گزارش شود.

بابایی همچنین گفت: سازمان ثبت بیش از 70 سال است که بحث اسناد را از خارج باز کرده است اما از نظر ملکی موضوع خارجی نداشتیم و مستقیماً به مردم به واحدهای ثبتی ارسال کردیم اما کم است. از آنها واحدها، و ما یک تست برای این موضوع انجام دادیم.

وی ادامه داد: بیش از 20 میلیون ملک داریم که باید سند رسمی داشته باشد. ما 500 واحد ثبتی و 1000 محقق داریم.

بابا ادامه داد: بخش فنی و مهندسی ما خارج از پیشخوان ما هستند. مالکان اقدام می کنند و پرونده را باز می کنند و موارد مربوطه مستند می شود و تیراژ نهایی با گزارش به واحد ثبتی ما گزارش می شود و محقق ما تا تکمیل مستندات نظارت و کنترل می کند. این ایده خوبی است و در برنامه هفتم توسعه تصویب شده است و طبق قانون باید معاملات مسکن به صورت رسمی ثبت شود و باید به سمت نبود قرارداد زمین و ملک حرکت کنیم و همه چیز انجام شود. در قالب یک سند رسمی

بابایی تصریح کرد: دو ساختمان قدیمی در سازمان ضبط داشتیم که 90 سال قدمت دارند و ساختمان را نوسازی کردیم و تا دو هفته دیگر موزه و کتابخانه سازمان ضبط با حضور رئیس موزه افتتاح می شود. و بخش کتابخانه

وی همچنین تاکید کرد: باید اسناد عادی را کنار بگذاریم زیرا اسناد عادی محل وقوع جرم شده و 60 درصد پرونده های حقوقی و کیفری ما مربوط به اسناد عادی است اما اگر سند رسمی باشد خلوص قضایی حاکم است.

مشاوران در حوزه عدالت موثر هستند و بیان کرد: در صورت تعیین مختصات جغرافیایی صحیح و کمک به صدور اسناد رسمی، از بروز اختلاف جلوگیری می شود، بنابراین بازپرسان نقش پیشگیرانه دارند و به حل اختلاف کمک می کنند

وی ادامه داد: گاهی هیئت کارشناسی به 11 نفر می رسد. اینجاست که اگر محقق بتواند نظر فنی خوبی ارائه دهد، به کاهش تاخیر در فرآیند کمک می کند. یکی از دغدغه های رئیس قوه قضائیه بحث کاهش تعویق پرونده است و باید زمان رسیدگی را کاهش دهیم.

وی همچنین گفت: بیشتر پرونده های ما مربوط به زمین و خانه است. بیش از 90 درصد تاخیر در پرونده مربوط به استشهادات و اسناد است زیرا قاضی قانع نشده و منشا اختلاف می شود بنابراین بازپرس باید برای کشف حقیقت کمک کند و بازپرس باید نظر درست را ارائه دهد نه اینکه بگو نظر مبهم بدهید و دو وجدان پهلو را قانع نکنید.

وی همچنین گفت: مشاوران سوابق را بررسی کنند، زیرا اگر نظر نظرسنجی در مرحله اول درست باشد، ممکن است آن سوال به پنل سه نفره، پنج نفره یا یازده نفره کارشناسان نرسد. تا زمانی که پرونده داریم، به نظرسنجی برای حل اختلافات نیاز داریم. خدمات باید به موقع و مقرون به صرفه باشد و هزینه ای برای مردم نداشته باشد.

بابایی در پایان گفت: جامعه مشاوران ثبت نام جامعه ایثارگر است و ممکن است یکی دو درصد جای تأمل باشد اما در کل جامعه مشاوران جامعه ارزشمندی است.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیش از ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای داریم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیش از ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای داریم"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه