به کشاورزانی که سند رسمی ندارند، خدمات داده نمی شود

به کشاورزانی که سند رسمی ندارند، خدمات داده نمی شود

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در تبدیل اسناد عادی به اسناد رسمی، سنگینی کار را شاهد خواهیم بود که برای اجرای این قانون نیاز به ظرفیت سازی داریم، بنابراین باید توسط غیردولتی ها استفاده شود. سازمان های. سازوکارهایی در این زمینه وجود دارد.»

به گزارش نارنجی، حسن بابایی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه هم اندیشی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات ملکی که در این سازمان برگزار شد، اعلام کرد: اولین گام برای اجرای این قانون باید در مورد شناسایی اموال و استخراج اسناد باشد.

وی با اشاره به قانون جدید تصویب شده ادامه داد: در تبدیل اسناد عادی به اسناد رسمی شاهد شدت کار خواهیم بود که برای اجرای این قانون نیاز به ظرفیت سازی داریم، بنابراین لازم است سازوکارهای غیردولتی در این زمینه وجود داشته باشد. منطقه برای استفاده. انجام داد

بابایی در بیان پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای این سازوکار غیردولتی گفت: راهکاری را در این زمینه پیش بینی کرده ایم. در این راهکار از کارگزاران فنی و شماره دفتر اسناد رسمی استفاده خواهیم کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: امروز 9 هزار و 500 دفتر در سراسر کشور داریم که می توانند از این توان عالی برای اجرای قانون مستلزم تنظیم اسناد رسمی برای معاملات ملکی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالعات تطبیقی زیادی در ثبت معاملات انجام شده است که مدل سازی کرده ایم، گفت: باید در اجرای قانون افراز و تثبیت اموال به اسناد فوق اهمیت دهیم.

مولبیگی یکی از معلمان حاضر در این جلسه گفت: تصویب و اجرای این قانون به نفع نظام و کشور است که تفاسیر زیادی را در پی خواهد داشت.

در ادامه این جلسه اساتید دانشگاه به بیان نظرات و انتقادات کارشناسی خود در خصوص اجرای این قانون و مفاد آن پرداختند.

بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آخرین بخش از این جلسه توافقنامه اعلام کرد: به عبارت ساده، این قانون به این معناست که معاملات مسکن باید در چارچوب سند رسمی ساماندهی شود. در این پیش نویس قانون می خواستیم از ثبت اموال غیرمنقول فراتر برویم.

وی ادامه داد: به دنبال شفافیت در مالکیت بودیم. آیا کشاورز به دنبال شفافیت است؟ کشاورز می گوید قصد فروش ندارم و مخالفت نمی کنم، چرا باید دنبال سند رسمی باشد؟ در قانون برای این مشکل پیش بینی شده است که به کشاورزانی که گواهی رسمی ندارند خدمات کشاورزی داده نشود.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "به کشاورزانی که سند رسمی ندارند، خدمات داده نمی شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "به کشاورزانی که سند رسمی ندارند، خدمات داده نمی شود"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه