بهترین شهرهای ایران برای سفر زمستانی

تصور کنید در قلب زمستان هستید در حالی که بیشتر شهرهای ایران سرد و یخ زده اند دو نقطه از کشور به مانند بهشت گرم و دل نشین باقی مانده اند : چابهار و قشم. این دو شهر به قدری خاص اند که انگار تابستان را در دل زمستان تجربه می کنید. بیایید با هم سفری کنیم به این شهرها و بهشت های گرم زمستانی ایران.

بهترین شهرهای ایران برای سفر زمستانی

بیشتر بخوانید: ارزان ترین قیمت تور چابهار و تور قشم را از ماهبان تور دریافت کنید. 

چابهار : بندری با بهاری ابدی

همه می دانیم که اسم چابهار به معنای “چهار بهار” است و دقیقا به همین دلیل این بندر همیشه آب و هوای ملایمی دارد. حتی در زمستان که بسیاری از مناطق ایران سرد و برفی هستند چابهار همچنان بهاری است. چابهار یک انتخاب فوق العاده برای کسانی است که از سرمای زمستان فراری اند و به دنبال گرمای ملایم و دلپذیر هستند.

زیبایی های چابهار : طبیعتی بی نظیر

چابهار جایی است که زیبایی های طبیعی بی نظیرش هر گردشگری را مجذوب خود می کند. کوه های مریخی یکی از این جاذبه هاست؛ کوه هایی که به گونه ای انگار از سیاره دیگری آمده اند صحنه ای را پیش رویتان می گذارند که مشابه آن را جایی در ایران پیدا نمی کنید. اگر کمی خیالی فکر کنیم حس می کنید در یک فیلم علمی تخیلی قدم می زنید آن هم در زمستانی که هیچ اثری از سرما نیست!

ساحل های آرام و تمیز چابهار

در چابهار باید حتما به ساحل بروید اما این ساحل با تمام ساحل هایی که دیده اید فرق دارد. ساحل های چابهار با شن های طلایی و آب های فیروزه ای خود مکانی عالی برای استراحت و آرامش هستند. تصور کنید روی شن ها نشسته اید و موج های آرام دریا به پاهایتان برخورد می کند بادی گرم از جنوب می وزد و خبری از سرما نیست. یکی از ساحل های معروف چابهار خلیج گواتر است که در آن می توانید دلفین های بازیگوش را هم ببینید.

تجربه خوراکی های بومی

چابهار پر از مزه های جادویی است. از ماهی های تازه گرفته تا خوراکی های محلی بلوچستان که با ترکیب ادویه های خاصی که تنها در این منطقه استفاده می شود چشیدن شان تجربه ای بی نظیر است. اگر گذرتان به چابهار افتاد حتما بریانی محلی را امتحان کنید که با ترکیبی از برنج گوشت ادویه و سبزیجات معطر درست می شود.

قشم : جایی که تاریخ و طبیعت دست در دست هم داده اند

قشم جزیره ای است که هر بار نامش را می شنویم ترکیبی از هیجان و آرامش در ذهن مان شکل می گیرد. قشم بزرگ ترین جزیره ایران است که زمستان هایش بیشتر به بهاری زیبا و دل انگیز شبیه است. اگر از علاقه مندان به طبیعت و مکان های بکر هستید اینجا مقصد شماست.

جاذبه های طبیعی : سفر به قلب ناشناخته های زمین

قشم پر است از جاذبه های طبیعی ای که هرکدامشان یک دنیای خاص را به شما نشان می دهند. یکی از این جاها دره ستارگان است. این دره با صخره ها و اشکال عجیب و غریبش یک افسانه زمینی را به نمایش می گذارد. گفته می شود که دره ستارگان در اثر برخورد یک ستاره به زمین شکل گرفته و قدم زدن در این دره به شما حس می دهد که در جهانی دیگر راه می روید​​.

بیشتر بخوانید: جاذبه های طبیعی غرب و جنوب غرب ایران

غواصی و تفریحات آبی

یکی از چیزهایی که در قشم نمی توانید از دست بدهید تفریحات آبی است. غواصی در سواحل نیلگون این جزیره تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. اگر تا به حال غواصی نکرده اید نگران نباشید آموزش های اولیه در اینجا برای مبتدی ها هم موجود است. تصور کنید در حالی که در آب های گرم قشم غوطه ور هستید از دنیای زیر آب با ماهی های رنگارنگ دیدن می کنید.

بازدید از جنگل های حرا

یکی دیگر از عجایب قشم که نباید از دست بدهید جنگل های حرا است. این جنگل ها یکی از زیباترین مناطق قشم هستند که در دل آب های خلیج فارس قرار دارند. درختان حرا که ریشه های شان از آب بیرون زده اند جاذبه ای منحصر به فرد ایجاد کرده اند که تنها در معدود نقاط دنیا می توانید مشابه آن را ببینید. پیشنهاد می کنم با قایق به این جنگل ها بروید و از آرامش عمیق طبیعت لذت ببرید.

بازارگردی در قشم

حالا که به قشم آمده اید حتما سری به بازارهای سنتی و بازار قدیم قشم بزنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین شهرهای ایران برای سفر زمستانی" هستید؟ با کلیک بر روی گردشگری و اقامتی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین شهرهای ایران برای سفر زمستانی"، کلیک کنید.