بهبود بازار مسکن با زمینه سازی جهت گسترش استفاده از سامانه هوشمند خودنویس

بهبود بازار مسکن با زمینه سازی جهت گسترش استفاده از سامانه هوشمند خودنویس

نماینده بابل در مجلس گفت: برای استفاده از سامانه خود ثبت نام و گسترش آن باید تمامی زیرزمین ها فراهم شود و در مقابل مقاومت مشاوران مسکن عقب نشینی نکنیم. در صورت نیاز به قانون و تصویب جدید مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد. سامانه خودامضا با رایگان شدن بازار مسکن برای امضای قراردادها و شفافیت در بازار مسکن به بهبود بازار مسکن کمک می کند.

به گزارش خبر نارنجی شاهد نوعی بی نظمی در حوزه منازل هستیم. در شرایطی که مناطق مختلف کشور با مشکلات جدی برای داشتن مسکن مناسب مواجه هستند افراد زیادی در این بخش به احتکار می پردازند و بر مشکلات می افزایند. خانه تبدیل به یک دارایی شده است و اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از افراد به عنوان مشاور املاک کار می کنند و املاک می فروشند. شایان ذکر است که هر روز بر تعداد مشاوران املاک کشور افزوده می شود و بر تعداد آنها نیز افزوده می شود. به طور کلی یکی از مشکلات فعلی در حوزه مسکن این است که تعداد واسطه ها به طور نامحدود افزایش یافته است. به گفته بسیاری از مردم کوتاه کردن دست دلالان از بخش مسکن می تواند تا حد زیادی به حل مشکلات کمک کند.

سامانه خود امضایی به عنوان بستری برای ساماندهی کار و کالا در حوزه مسکن کاهش نقش واسطه ها در این زمینه و کاهش هزینه های مردم ایجاد شده است. این سیستم رابط کاربری ساده ای دارد و افراد به راحتی می توانند قراردادهای خود را در آن ویرایش کنند. توافقات انجام شده در این سیستم از نظر قانونی قابل اجرا هستند و در دادگاه ها قابل اجرا هستند.

با وجود مزایایی که سیستم خودگردان برای مردم دارد شاهد مقاومت مشاوران مسکن در برابر این سیستم هستیم. از دولت انتظار می رود که کمتر از منافع یک اتحادیه اقلیت کوچک نباشد و گسترش استفاده از سامانه خود ثبت نام به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه متن اظهار نظر و تذکر احمد فاطمی نماینده بابل در مجلس مبنی بر لزوم گسترش سامانه ثبت نام خود و برخورد با گمانه زنی ها در حوزه منازل قرائت می شود.

فاطمی همچنین با اشاره به اینکه برای ساماندهی امور در حوزه های مختلف از جمله در حوزه منازل نیازمند استفاده از فناوری های نوین و استفاده از آن هستیم گفت: با استفاده از سامانه خودنویس برای ساماندهی امور در حوزه خانه مادر اقدام می کنیم. در کشور شروع شده و می تواند نتایج خوبی برای ما به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی از نظر مسکن و به ویژه اجاره بها شاهد افزایش هزینه های مردم هستیم. در این راستا هر چقدر بتوانیم کارها را سامان دهیم و دست واسطه ها را کوتاه کنیم برایمان مفید خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: لازم است دولت بسترهای لازم برای استفاده از سامانه خودنویس را ایجاد کند و گسترش آن در دستور کار قرار گیرد. داشتن اینترنت سریع و ارزان و حل مشکل فیلترینگ می تواند کمک کننده باشد.

فاطمی گفت: البته استفاده از سیستم ها برای ما مفید است و به رفع مشکلات در حوزه های مختلف کمک می کند. باید زیرساخت های لازم از جمله اینترنت مقرون به صرفه و پرسرعت در اختیار همگان قرار گیرد تا بتوانیم بیشترین بهره را از سیستم ها ببریم.

وی ادامه داد: بدون شک از جنبه مثبت سیستم خودنویسی. این یک واقعیت است که این سیستم منجر به افزایش کیفیت خدمات مشاورین املاک و کاهش گمانه زنی ها در حوزه املاک می شود.

این نماینده مجلس گفت: استفاده از نظام خودگردان بسیاری از مشکلات حقوقی کنونی به وجود آمده در حوزه مسکن را کاهش می دهد و شاهد کاهش پرونده های حقوقی در دادسراها خواهیم بود. در یک سیستم خودمختار طرفین معامله مستقیماً به یکدیگر متصل می شوند و بستر واسطه حذف می شود.

وی ادامه داد: وکالت اجباری نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. همانطور که فرد به پزشک خانواده نیاز دارد باید وکیل خانواده نیز داشته باشد. البته حمایت دولت برای این امر ضروری است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید روابط سنتی خریدار و فروشنده در حوزه مسکن را مورد بازنگری قرار دهیم. باید این واقعیت را بپذیریم که در دنیای امروز آژانس های املاک نمی توانند با استانداردهای قدیمی کار کنند. باید به سمت سازوکارهای جدید برویم و از فناوری و علم در این زمینه استفاده کنیم.

فاطمی گفت: متأسفانه برخی خدمات ساختگی است و به درد جامعه نمی خورد. سیاست های دولت باید مردم را به جای خرید و فروش خودرو یا املاک به سمت فعالیت های تولیدی سوق دهد.

وی ادامه داد: زمانی که مشاوران املاک در کشور در حال افزایش هستند رانت و سود می کنند. طبیعی است که با سیاست های اصلاحی مانند استفاده از سیستم خودکار نویسی مخالف هستند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای استفاده از سامانه خودگردان و گسترش آن باید تمامی زیرزمین ها فراهم شود و در مقابل مقاومت مشاوران مسکن قدمی به عقب برندارند. در صورت نیاز به قانون و تصویب جدید مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد. سامانه خودامضا با رایگان شدن بازار مسکن برای امضای قراردادها و شفافیت در بازار مسکن به بهبود بازار مسکن کمک می کند.

فاطمی در پایان تاکید کرد: مردم نگران قانونی بودن قراردادهایی که در نظام خودگردان می بندند نباشند. هر قراردادی که در این سامانه تنظیم می شود قانونی و دارای سند است.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهبود بازار مسکن با زمینه سازی جهت گسترش استفاده از سامانه هوشمند خودنویس" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهبود بازار مسکن با زمینه سازی جهت گسترش استفاده از سامانه هوشمند خودنویس"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه