برگزاری دو جشن برای نوآموزان و کلاس اولی ها در آستانه سال تحصیلی

برگزاری دو جشن برای نوآموزان و کلاس اولی ها در آستانه سال تحصیلی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن شکوفه ها برای کودکان پیش دبستانی برگزار می شود، گفت: جشنواره گل ها نیز برای ورود به کلاس اول و آشنایی با دانش آموزانی است که برای اولین بار وارد دنیای مدرسه می شوند. زمان

به گزارش نارنجی، رضوان حکیم زاده در برنامه سری اول با بیان اینکه زمان زیادی تا افتتاح مدارس باقی نمانده است، گفت: بحث افتتاح مدارس به چند موضوع از جمله آمادگی کلاس ها، بحث نیروی انسانی، ساماندهی مدارس بستگی دارد. نیروی انسانی لازم، ثبت نام دانش آموزان و ثبت سفارش، خوشبختانه همه اینها در چارچوب پروژه ها تعریف شده و وضعیت و گزارش آنها هر روز در وزارت آموزش و پرورش رصد می شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه کار پیش می رود و کار با سرعت بیشتری پیگیری می شود، گفت: در این یکی دو روز جلسات متعددی برای ساماندهی نیروی انسانی برگزار شد، این نکته ای است که وزیر آموزش و پرورش در در اولین جلسه با مدیران به استانداران سراسر کشور گفته شد که بحث باز شدن شغل تنها یک امر اداری نیست، یعنی بحث بازکردن فیزیکی درب مدارس و تجمع دانش آموزان نیست. مکانی به نام یک مدرسه، افتتاح مدارس یک فرآیند اجتماعی است، همه جنبه های زندگی کودکان باید در نظر گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی از آمادگی برای تحصیل یا آمادگی مدرسه یا آمادگی سیستم آموزشی برای افتتاح جدید صحبت می کنیم، به این معناست که علاوه بر ساختمان مدارس و کلاس های درس و منابع انسانی، کودکان محیط زندگی خواهند داشت.

حکیم زاده با بیان اینکه نباید بحث بازگشایی را یک سری اقدامات اداری و فیزیکی و فیزیکی بدانیم و همه جوانب را در نظر بگیریم، گفت: باید در کادر مدرسه آمادگی لازم را داشته باشیم، خانواده ها به ویژه عزیزان آماده باشند کسانی که فرزندانشان در کلاس درس هستند.

وی با بیان اینکه با خوشحالی هر ساله قبل از افتتاح مدارس جشن گلریزان برگزار می کنند ادامه داد: جشن گل ها برای ورود به کلاس اول و دانش آموزانی است که برای اولین بار وارد دنیای آموزش می شوند. جشنواره بودان ویژه پیش دبستانی ها برگزار می شود. دانش آموزان کلاس اول ما نیز یک روز قبل از دیگران جشن گل برای دانش آموزان جدید برگزار می کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه افتتاح نارنجی در سراسر کشور وجود دارد، ادامه داد: جای بسی خوشبختی است زیرا افتتاح مدارس یک اتفاق ملی است و همه ما مدیون معلمان و دستگاه های دولتی هستیم. به این نکته اشاره می کنند که اساس توسعه همه جانبه کشور، نظام آموزشی است، لذا تلاش می کنند تا مدیران و مدیران ارشد ادارات و وزارتخانه های مختلف حضور داشته باشند، البته این اختیار به استان ها نیز داده شده است. . ، مناطق و مدارس با خلاقیت خود و با توجه به شرایط خود برنامه هایی طراحی و اجرا کنند.

حکیم زاده با بیان اینکه با وجود اینکه بارها گفته شده با توجه به تنوع جغرافیایی و آب و هوایی که داریم بهتر است منعطف باشیم، گفت: اکنون طبق برنامه ریزی رسمی، افتتاح مدارس در شرف وقوع است. در عین حال و همه در حال دلبستگی به روز اول نارنجی هستند، از این پس خانواده های عزیز به ویژه خانواده های درجه یک ما توجه داشته باشند و اگر برنامه سفر دارند برای انجام این کار آماده شوند. به موقع برگردید و آماده باشید، به فرزندان خود اجازه دهید با نظم و انضباط و آمادگی می توانند در روز گل و شکوفه ها و روز افتتاحیه مدارس کودکان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است تا بتوانیم سال تحصیلی جدید را بدون نگرانی از خالی بودن کلاس ها آغاز کنیم، گفت: با آمدن وزیر وضعیت تشکیل کلاس ها بررسی می شود . بحث معلمان در مورد خرید خدمات به تفصیل و با همکاری دانشگاه فرهنگ لغت انجام شد و علیرغم نگرانی هایی که قبلا وجود داشت، از تمامی توانایی ها برای سازماندهی کلاس به کلاس قبل از شروع مطالعه استفاده می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده با دانشگاه فرنگ، افراد جدیدی که استخدام و استخدام شدند، کار آنها با موفقیت به پایان رسید، ادامه داد: اقدامات لازم برای استفاده از این عزیزان در خصوص تداوم مشارکت های بازنشستگی تمهیداتی اندیشیده شد تا عزیزانی که تمایل داشتند داوطلبانه شرکت کنند و مشوق هایی در نظر گرفته شد تا بتوانیم حضور این عزیزان را داشته باشیم.

حکیم زاده با بیان اینکه بر اساس آمار سال تحصیلی 1402-1403 حدود 216 هزار نفر از کودکانی که در دوره ابتدایی برای تحصیل نرفته اند تحت نظر قرار گرفت، گفت: بخشی از آن افراد حدود 31 هزار و 500 نفر هستند. در طول سال تحصیلی بازداشت شدند. بنابراین تعداد کودکانی که واقعاً زنده مانده اند، یعنی تعداد کودکانی که در ابتدای سال تا مهرماه شناسایی شده اند، طبق تحقیقات همکاران ما، تعداد این کودکان حدود 164 هزار نفر است. بیماری صعب العلاج داشتند یا به دلیل مهاجرت تعدادشان در جای دیگری بود.

وی در خصوص آمار دقیق کودکان بدون تحصیل گفت: مشکل سامانه ها عدم اتصال آنهاست، تعداد تولدها که منبع اصلی شناسایی افراد و کودکان نیازمند آموزش و آمار آنهاست. از ثبت احوال گرفته می شود، با ثبت احوال جمع آوری می شود و تعدادی نیز خارج از سامانه ثبت احوال هستند، اما درصد پایین فرزندانی که متولد می شوند فوت می کنند و این آمار در وزارت بهداشت ثبت شده است. متاسفانه این سامانه ها به یکدیگر متصل نیستند و پس از نظارت، آمار صحیح کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی مشخص می شود.

ادامه داد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری دو جشن برای نوآموزان و کلاس اولی ها در آستانه سال تحصیلی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری دو جشن برای نوآموزان و کلاس اولی ها در آستانه سال تحصیلی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه