بروز اختلالات تیروییدی در زنان 10 برابر مردان/ امکان درمان همه بیماری های تیروییدی

بروز اختلالات تیروییدی در زنان 10 برابر مردان/ امکان درمان همه بیماری های تیروییدی

نارنجی/خوزستان مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر مرتبط مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه همه بیماری های تیرویید قابل درمان است، گفت: بیماری های تیرویید باعث تولید کمتر یا بیشتر هورمون های تیروکسین، تری یدید و تیرونین می شود و به همین دلیل کمبود تیرویید و پرکاری تیرویید خواهد بود

سیما اورنگ در گفت وگو با نارنجی، اظهار کرد: تیرویید بزرگترین غده درون ریز بدن است و کار آن بر بسیاری از غدد دیگر تاثیر می گذارد. هورمون های تیرویید برای عملکرد صحیح کل بدن مهم هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 میلیون بیمار مبتلا به بیماری های تیرویید در جهان تحت درمان هستند، گفت: کمبود تیرویید در کشور ما شیوع زیادی دارد و تنها راه تشخیص زودهنگام آن، مشاهده آن در سه تا پنج روز اول تولد است. .

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماری های تیرویید نیز در زنان باردار شایع است و عدم درمان نقش بسزایی در سلامت جنین و مادر دارد. مهمترین اختلالات تیرویید شامل کم کاری و پرکاری تیرویید، گواتر، التهاب (تیروییدیت) و سرطان تیرویید است، با این حال، همه اختلالات تیرویید قابل درمان هستند.

علل بیماری های تیرویید

وی با اشاره به اینکه تیرویید غده ای پیازی شکل است که در جلوی گردن قرار دارد و در صورت طبیعی بودن آن احساس نمی شود، گفت: بیماری های تیرویید باعث تولید کم یا زیاد هورمون های تیروکسین، تیرویید، تیرونین و به همین دلیل است. کم کاری تیرویید و پرکاری تیرویید.

اورنگ با اشاره به اینکه بیماری های تیرویید در همه سنین و در هر دو جنس و در تمام دنیا شایع است، به برخی از عوامل این وضعیت اشاره کرد و گفت: مصرف بتادین برای ضدعفونی در زنان باردار می تواند بر روی جنین تاثیر منفی بگذارد. تیرویید. همچنین کمبود ید در غذای روزانه باعث بروز مشکلات تیروییدی در انسان می شود.

وی گفت: احتمال ابتلا به بیماری های تیرویید به ویژه کم کاری تیرویید در بیماران دیابتی زیاد است. همچنین مصرف مداوم برخی داروها مانند آمیودارون (داروهای قلب) و لیتیوم (ضد افسردگی) احتمال اختلالات تیرویید را افزایش می دهد.

عوارض بیماری های تیرویید

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت خوزستان گفت: سلامت تیرویید نقش اساسی در عادی سازی ضریب هوشی و رشد و نمو نوزادان و کودکان دارد. لازم به ذکر است که کم کاری تیرویید می تواند باعث ناباروری در زنان جوان شود. در عین حال، بیماری های تیرویید در زنان 10 برابر بیشتر از مردان است.

وی گفت: گاهی اوقات رفتن به مدرسه نشانه بیماری تیرویید در بین دانش آموزان است و خانواده ها باید به این موضوع توجه کنند.

اورنگ با بیان اینکه قبل از اقدام برای باردار شدن باید از سلامت تیرویید محافظت کرد، گفت: به هیچ عنوان بدون دستور پزشک مصرف داروی تیرویید قطع نشود.

وی با اشاره به اینکه تنها 5 درصد ندول های تیرویید بدخیم هستند، ادامه داد: اختلال در مصرف روزانه ید خوراکی، بیماری های خودایمنی و التهاب های باکتریایی و ویروسی از عوامل خطر ابتلا به بیماری های تیرویید هستند. سابقه خانوادگی اختلالات تیرویید نیز یک عامل خطر برای اختلالات تیرویید محسوب می شود. سیگار کشیدن نیز در بروز این بیماری ها موثر است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرمرتبط مرکز بهداشت خوزستان درباره تاثیر طب سنتی در درمان بیماری های تیرویید گفت: هنوز مستندات علمی معتبری در رابطه با تاثیر طب سنتی، طب سوزنی و هومیوپاتی بر تیرویید وجود ندارد. بیماری ها درمان بیماری های تیرویید

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بروز اختلالات تیروییدی در زنان 10 برابر مردان/ امکان درمان همه بیماری های تیروییدی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بروز اختلالات تیروییدی در زنان 10 برابر مردان/ امکان درمان همه بیماری های تیروییدی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه