بررسی پیشرفته‌ترین بمب‌افکن‌های آمریکایی/ B۲۵-H Stratofortress و B-۲۱ Raider چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

به گزارش خبرگزاری نارنجی، بر اساس گزارش روسی، در ادامه این مطلب به معرفی بوئینگ B-25-H Stratofortress و Northrop Grumman B-21 Raider می پردازیم، دو فروند هواپیما با هدف مشابه، اما بسیار متفاوت. فن آوری ها و قابلیت ها را مقایسه کنید

بررسی پیشرفته‌ترین بمب‌افکن‌های آمریکایی/ B۲۵-H Stratofortress و B-۲۱ Raider چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اختلاف سنی

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو هواپیما سن آنهاست. بمب افکن Stratofortress با پرواز زیبای خود برای اولین بار ۷۲ سال پیش در سال ۱۹۵۲ آسمان را زیبا کرد. از سوی دیگر، B-21 Raider کمتر از یک سال است که عملیاتی شده و اولین پرواز خود را در نوامبر سال گذشته انجام داده است.

B-21 از نظر تکنولوژی پیشرفته تر از B-52 قدیمی تر است. با این حال، شکاف بین این دو به لطف آخرین به روز رسانی و برنامه مدرن سازی آن با موتورهای جدید، اویونیک و سایر ماژول ها در حال کاهش است تا توانایی رزمی خود را تا سال 2060 حفظ کند.

طرح های مختلف

اگرچه هر دو بمب افکن هستند، اما این هواپیماها از فلسفه های طراحی بسیار متفاوتی پیروی می کنند. B-52 دارای طراحی معمولی است که به آن امکان می دهد محموله های بزرگ را حمل کند و در ارتفاعات بالا با سرعت های زیر صوت برای مدت طولانی پرواز کند. در طول طراحی این بمب افکن، هنوز فناوری رادارگریز در نظر گرفته نشده است، بنابراین به طور کامل در رادار آشکار می شود.

علاوه بر این، B-52 از نظر طراحی عملکرد ضعیفی دارد، زیرا در نظر گرفته نشده است که به گونه ای پرواز کند که نیاز به قدرت مانور زیادی داشته باشد. چنگک برای هواپیماهایی با این اندازه کوچک است، زیرا بوئینگ انتظار دارد خلبانان از نیروی رانش متغیر هشت موتور برای جبران چنگک کوچک استفاده کنند.

در مقابل، B-21 اساساً برای رادارگریزی طراحی شد و بر اساس موفقیت تنها بمب افکن رادارگریز موفق در تاریخ: B-2 Spirit طراحی شد. این بال دارای طراحی مشابهی است، دارای بخش راداری کوچک است و هر قسمت از بدنه در قسمت دیگر ادغام شده است تا از هرگونه لبه تیز جلوگیری شود. بهترین مقایسه نمای جانبی این بمب افکن در حال پرواز احتمالاً یک شاهین غواصی است.

تفاوت دیگر در تعداد موتورها است. B-52 دارای هشت موتور در آرایش دوقلو است. در مقابل، B-21 از موتورهای دوقلو تعبیه شده در بدنه نیرو می گیرد.

تفاوت اندازه

اندازه این دو هواپیما کاملا متفاوت است. از آنجایی که ابعاد واقعی B-21 در دسترس نیست، بر اساس آنچه تاکنون فاش شده است، این دو را با هم مقایسه خواهیم کرد. B-52 48.5 متر طول و 56.4 متر طول بال دارد. در مقایسه، B-21 تنها 16 متر طول و 40 متر طول بال دارد. B-21 بسیار کوچکتر از B-52 است. این عمدتا به دلیل طراحی بال و نیاز به راداری کوچکتر در بمب افکن های جدید است.

ظرفیت بار

تفاوت در ظرفیت حمل و وزن نتیجه مستقیم تفاوت در اندازه دو هواپیما است. B-52 دارای وزن خالی 83250 کیلوگرم است. وزن B-21 در پیکربندی خالی آن یک سوم وزن B-52 است. هنگامی که به طور کامل بارگیری می شود، حداکثر وزن برخاست Stratofortress 221323 کیلوگرم است، در حالی که این رقم Raider تنها 81647 کیلوگرم است.

بررسی پیشرفته ترین بمب افکن های آمریکا / B25-H Stratofortress و B-21 Raider چه تفاوت هایی با هم دارند؟

بمب افکن B-52 Stratofortress

B-52 Giant نتیجه یک فرآیند طولانی و دشوار است که در سال 1946 آغاز شد، زمانی که فرماندهی مواد هوایی ایالات متحده، سلف فرماندهی لجستیک نیروی هوایی ایالات متحده، یک بمب افکن استراتژیک دوربرد را می خواست که قادر به کار در صورت نیاز بود. . ساخت پایگاه های پیشرفته و واسطه ها در کشورهای دیگر الزامات اولیه سرعت کروز 480 کیلومتر در ساعت در ارتفاع 34000 فوت (10000 متر) و شعاع رزمی 8000 کیلومتر است. علاوه بر این، درخواست کرد که این هواپیما چندین توپ 20 میلی متری و بار تا 4500 کیلوگرم از نظر سلاح های متعارف حمل کند.

بوئینگ قرارداد پروژه معروف به مدل 462 را برنده شد، یک موتور معمولی توربوپراپ مستقیم به شش. این اولین مورد از دو طراحی در طول دو سال بود که منجر به ساخت هواپیمایی شد که نیروی هوایی ایالات متحده با محبت از آن به عنوان BUFF (Big Fat Ugly Fella/F**ker) یاد کرد. بوئینگ مجبور شد چندین نوع از این هواپیما را بسازد زیرا نیروی هوایی آمریکا چندین بار الزامات خود را برای هواپیما تغییر داد.

بوئینگ در نهایت هواپیما را با استفاده از B-47 Stratojet به عنوان مدل طراحی کرد، اما بال‌های 35 درجه را به آن اضافه کرد تا بتواند تا 30 درجه خم شود، موتورهای توربوفن و ارابه فرود دوچرخه با چرخ‌های بال خارجی. برنامه های اولیه برای B-52 نهایی دارای صندلی های پشت به پشت بود، اما در آخرین لحظه پس از اینکه ژنرال LeMay، رئیس فرماندهی استراتژیک هوایی، خواستار تغییر شد، به طرحی در کنار هم تغییر یافت. مدل فعلی، B-52H، در سال 1963 معرفی شد و نسبت به اولین مدل های تولیدی ارتقا یافته است.

بررسی پیشرفته ترین بمب افکن های آمریکا / B25-H Stratofortress و B-21 Raider چه تفاوت هایی با هم دارند؟

Raider B-21

بمب افکن B-21 آینده بال بمب افکن نیروی هوایی ایالات متحده است. در حالی که انتظار می رود این هواپیما در کنار B-52 به فعالیت خود ادامه دهد، این هواپیما برای جایگزینی بمب افکن های قدیمی از جمله Rockwell B-1 Lander و Northrop Grumman B-2 Spirit تا دهه 2040 طراحی شده است. این بمب افکن پس از انقضای آن در سال 2060 جایگزین بمب افکن B-52H خواهد شد.

برنامه B-21 در سال 2011 آغاز شد و به عنوان یک برنامه دسترسی ویژه تعیین شد و در نتیجه بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های این هواپیما مخفی بود. آنچه ما می دانیم این است که B-21 چیزی بیش از یک بمب افکن خواهد بود. این هواپیما نقش های متعددی از جمله پلت فرمی برای جمع آوری اطلاعات، مدیریت جنگ و رهگیری را ایفا خواهد کرد.

Northrop Grumman بمب افکن B-21 را اولین هواپیمای نسل ششم جهان می نامد. مانند B-2 Spirit، بمب افکن B-21 یک طراحی بال پرنده متمرکز بر مخفی کاری است. بیشتر این هواپیما برای دور زدن سیستم های دفاعی بهینه شده است. به عنوان مثال، شیشه جلو با کابین خلبان همسطح است.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی پیشرفته‌ترین بمب‌افکن‌های آمریکایی/ B۲۵-H Stratofortress و B-۲۱ Raider چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی پیشرفته‌ترین بمب‌افکن‌های آمریکایی/ B۲۵-H Stratofortress و B-۲۱ Raider چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه