بررسی آماری نتایج انتخابات / برتری قاطع پزشکیان با ۵۴ درصد آرا + نمودار و جدول

بررسی آماری نتایج انتخابات / برتری قاطع پزشکیان با ۵۴ درصد آرا + نمودار و جدول

ذوالفقار دانشی – با پایان رای گیری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، شمارش آرا آغاز و مرکز انتخابات از ساعت 02:30 بامداد روز شنبه 25 تیرماه شروع به اعلام مرحله به مرحله نتایج کرد.

به گزارش نارنجی، نتایج نهایی صبح حوالی ساعت 06:50 اعلام شد و در این باره:

کل آرا: 30 میلیون و 530 هزار و 157 رای با مشارکت 49.8 درصد از واجدین شرایط

مسعود بیزیکیان: 16384403 رای 53.7%

سعید جلیلی: 13538179 رای 44.3%

رای سفید و خالی: 607575 رای، حدود 2%

در نمودار 1 می توانید وضعیت نتایج ارتباط را در 8 مرحله مشاهده کنید. همانطور که در دور اول انتخابات، در شعب کمتر شماره‌دار که کار شمارش زودتر از بقیه انجام می‌شود و نتایج زودتر اعلام می‌شود، فاصله پزشک با جلیلی کمتر است. این شاخه ها عمدتاً به مناطق روستایی تعلق دارند.

با ادامه شمارش آرا و مشخص شدن نتایج بودجه در شهر، اختلاف آرا افزایش می یابد. در دور اول شمارش آرا، پزشکان 49.6 درصد و جلیلی 48.9 درصد آرا را کسب کردند و درصد آرای باطل 1.5 درصد بود. اما با ادامه شمارش آرا اختلاف بین آنها افزایش یافت تا اینکه در مرحله نهایی اعلام نتایج به 53.7 درصد (پزشک) و 44.3 (جلیلی) و درصد آرای باطل به 2 درصد رسید. در جدول 2 تعداد آرای دکتر، جلیلی و بداله در نتایج نهایی را مشاهده می کنید.

در نمودار 3 روند خطی تغییرات آرا را مشاهده می کنید که الگوی آن مشابه روند نتایج مرحله اول است با این تفاوت که آرای پزشکان حدود 54.6 درصد و آرای گالیله حدود 43.4 درصد تغییر می کند. میزان آرای باطل 2 درصد است که نسبت به مرحله اول کاهش چشمگیری را نشان می دهد. تغییرات مشاهده شده در محدوده صدای معمولی است.

نتایج انتخابات با آنچه نارنجی در آخرین نظرسنجی فضای مجازی در گوگل ترندز پیشنهاد کرده است، مطابقت دارد. در میان نظرسنجی ها، نتایج نهایی به تحقیقات میدانی مرکز پژوهش های مجلس نزدیک شده است. میزان مشارکت بیشتر از پیش‌بینی‌های نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها بود که نشان‌دهنده اثربخشی فعالیت‌های ترویج رأی‌دهی در روزهای پنجشنبه و جمعه است.

5454

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی آماری نتایج انتخابات / برتری قاطع پزشکیان با ۵۴ درصد آرا + نمودار و جدول" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی آماری نتایج انتخابات / برتری قاطع پزشکیان با ۵۴ درصد آرا + نمودار و جدول"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه