با مصرف این موادغذایی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

با مصرف این موادغذایی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

با مصرف این موادغذایی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

به گزارش نارنجی، مدیر کل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر تاثیر نوشیدن ماست بر تقویت سیستم ایمنی گفت: ماست منبع غنی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین است. B2. ، ویتامین B12 و فسفر.

به گزارش سلامت نیوز از وزارت بهداشت، احمد اسماعیل زاده روز شنبه در ششمین روز از کمپین غذای سالم با تاکید بر افزایش مصرف شیر، بر مصرف شیر برای ارتقای سلامت بدن تاکید کرد. و گفت: ماست یکی از آنهاست. پرطرفدارترین غذای مخلوط در جهان به ویژه در بین خانواده های ایرانی است و به دلیل طعم و مزه و فواید سلامتی آن بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته و می توان از آن به عنوان پیش غذا یا میان وعده در طول روز استفاده کرد.

وی از اینکه ماست منبع غنی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B2 و ویتامین B12 است، خبر داد و گفت: ماست می تواند پروتیین های با ارزش بیولوژیکی و اسیدهای چرب ضروری را نیز تامین کند. بنابراین ماست غذای مفید و حامل عالی پروبیوتیک ها است.

مدیرکل دفتر تغذیه عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: ماست از تخمیر و اسیدی شدن شیر توسط باکتری های زنده معمولاً لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس تولید می شود که این فرآیند منجر به تولید شیر می شود که ماندگاری آن را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: باید دانست که این باکتری ها مسیول افزایش فواید تغذیه ای این ماده غذایی هستند، نتایج مطالعات نشان می دهد که نوشیدن ماست با وجود این باکتری ها از طریق مکانیسم هایی در روده باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. , مواد فعال بیو ماست با تعدیل میکروبیوتای روده، سد روده و ایمونوسیت ها در روده و سایر بافت ها بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد.

اسماعیل زاده همچنین گفت: بررسی های اپیدمیولوژیک نشان می دهد که افزایش مصرف ماست با کاهش بیومارکرهای در گردش التهاب مزمن مرتبط است. آنها همچنین نشان می دهند که نوشیدن ماست می تواند از عفونت جلوگیری کرده و اختلالات گوارشی را بهبود بخشد.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت، ماست های غنی شده با ویتامین D را در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر دانست و گفت: ویتامین D به دلیل داشتن پتانسیل برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مناسب است. توصیه می شود برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت دستگاه گوارش همراه با وعده های غذایی خود ماست بخورید.

کمپین ملی آگاهی در مورد غذای سالم با هدف آگاه سازی جامعه از مصرف نمک یددار تصفیه شده و افزایش استفاده از لبنیات با شعار “انتخاب همه، نمک کمتر اما تصفیه شده با ید” در هفته اول و شعار ” از کودکی تا پیری محصولات شیر برای سلامتی است.” هفته دوم از اول بهمن ماه آغاز شده و تا 24 بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با مصرف این موادغذایی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با مصرف این موادغذایی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه