با اکسیر طبیعی و ساده جوانی آشنا شوید

با اکسیر طبیعی و ساده جوانی آشنا شوید

نارنجی:

در حالی که برای برخی افراد مصرف روزانه بلغور جو دوسر با شیر و شکر به خصوص برای صبحانه مقوی است، برخی دیگر ممکن است طعم آن را بیش از حد یکنواخت بدانند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هنگام خوردن بلغور جو دوسر یک هفته مصرف کنید؟ چه خبر است؟ به گزارش تایمز آو ایندیا، در این مقاله به حقایق جالبی در مورد ذرت پرداخته ایم و اینکه چگونه خوردن این دانه به مدت یک هفته می تواند تاثیر مثبت و زیادی بر تناسب اندام شما داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با فواید شگفت انگیز صدف برای سلامتی، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا صدف دوتایی؟

نوار سرشار از مواد مغذی غنی از سلامتی مانند منگنز، فسفر، منیزیم و روی است که به تقویت استخوان ها کمک می کند. جو حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است خواص ضد التهابی و ضد سرطانی داشته باشد. علاوه بر این، وجود پروتیین و بتا گلوکان در جو دوسر می تواند به بهبود هضم و بهبود سلامت قلب و مدیریت موثر وزن کمک کند.

متخصصان چه می گویند؟

به گفته متخصصان سلامت، مصرف جو دو سر به عنوان بخشی از وعده غذایی اصلی حداقل به مدت یک هفته می تواند سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در عین حال به مدیریت بهتر انسولین کمک کند. علاوه بر این، جو دوسر منبع خوبی از ویتامین های گروه B، از جمله تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) است که از متابولیسم انرژی پشتیبانی می کند. این دانه همچنین حاوی فولات (B9) برای تقسیم سلولی و ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول ها و کاهش استرس اکسیداتیو است.

کلسترول بد را کاهش می دهد

جو حاوی بتا گلوکان است که سطح کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد و خطر حمله قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در کنترل وزن موثر است

فیبر غذایی بالا در جو دوسر می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، کاهش هوس و رسیدن به وزن دلخواه دیگر رویایی نخواهد بود.

تقویت دفاع

بلغور جو دوسر منبع خوبی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های B، آهن و منیزیم است که به ایمنی و سلامت کلی کمک می کند.

هضم غذا را بهبود می بخشد

محتوای بالای فیبر موجود در جو دوسر می تواند به تقویت سلامت دستگاه گوارش و اطمینان از حرکات منظم روده و بهبود سلامت روده و رفع مشکلاتی مانند یبوست کمک کند.

روش قند خون

فیبر محلول در جو به تنظیم سطح قند خون کمک می کند، انرژی پایدار را فراهم می کند و به طور بالقوه میل به غذا را کاهش می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با اکسیر طبیعی و ساده جوانی آشنا شوید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با اکسیر طبیعی و ساده جوانی آشنا شوید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه