بازگشت دوباره موشک فالکون پس از یک شکست بی‌سابقه

امیر مسعود عابدین_ اداره هوانوردی فدرال (FAA) که بر مجوزهای پرتاب موشک های تجاری نظارت دارد و سوانح را بررسی می کند، در 25 جولای اعلام کرد که شکست فالکون 9 در مدار هیچ گونه نگرانی ایمنی ایجاد نکرده است.

بازگشت دوباره موشک فالکون پس از یک شکست بی‌سابقه

یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در 11 ژوئیه 2024 هنگام پرتاب ماهواره Starlink از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا دچار نقص غیرعادی شد. در مرحله اول ماموریت، فالکون 9 با استفاده از تقویت کننده مرحله اول خود وارد مدار شد، پایین ترین قسمت موشک با 9 موتور که اولین انفجار نیرو را در حین بلند شدن فراهم می کند. با این حال، مرحله دوم موشک دچار یک شکست غیرمنتظره شد. اسپیس ایکس فاش کرد که اکسیژن در مرحله دوم موشک جریان دارد. اکسیژن مایع، گاهی اوقات به اختصار LOX، اغلب به عنوان پیشران موشک یا اکسیژن ساز استفاده می شود.

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیر عامل اسپیس ایکس، این حادثه را یک خروج اضطراری برنامه ریزی نشده توصیف کرد. این نقص 20 ماهواره اینترنتی Starlink را در مداری پایین تر از آنچه در نظر گرفته شده بود قرار داد، به این معنی که گرانش زمین می تواند آنها را از فضا بیرون بکشد.

پس از این حادثه، تحقیقات توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) آغاز شد. FAA در ایمیلی به CNN تصریح کرد که هیچ گزارشی مبنی بر آسیب به اموال عمومی از بقایای موشک وجود ندارد.

بازگشت موشک فالکون پس از یک شکست بی سابقه

اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد عملیات فالکون 9 را در 27 ژوئیه برای استقرار چندین ماهواره اینترنتی Starlink از سر بگیرد. فالکون 9 سنگ بنای صنعت موشکی آمریکاست و تا سال 2024 بیش از 60 ماموریت را انجام داده است.

این اولین بار نیست که فالکون 9 با مشکلات فنی مواجه می شود. به عنوان مثال، در سال 2016، فالکون 9 در حین آزمایش قبل از پرواز در باند فرودگاه منفجر شد. در نتیجه آن حادثه، ماهواره ارتباطی AMOS-6 که بخشی از محموله موشک بود، منهدم شد.

منبع: اوراسیا

58322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازگشت دوباره موشک فالکون پس از یک شکست بی‌سابقه" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازگشت دوباره موشک فالکون پس از یک شکست بی‌سابقه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه