این مواد را در مایکروویو گرم نکنید!

این مواد را در مایکروویو گرم نکنید!

یک استاد ایمنی مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کانزاس 4 غذا را توصیه می کند که هرگز نباید آنها را در مایکروویو قرار دهید.

به گزارش نارنجی، از منابع آنلاین، مایکروویو می‌تواند انتخاب مناسبی برای گرم کردن غذا باشد، زیرا باکتری‌های مضر موجود در غذا را از بین می‌برد، اما این دستگاه غذای نامتعادل ایجاد می‌کند و به باکتری‌های مضر اجازه می‌دهد تا زندگی کنند و رشد کنند. معروف است خطر مسمومیت غذایی میتزی باوم، مدیر عامل Stop Foodborne می گوید: «وقتی غذا را دوباره در مایکروویو گرم می کنید، باید حداقل یک بار غذا را هم بزنید تا حرارت پخش شود و سپس دوباره آن را در مایکروویو قرار دهید تا به دمای مناسب برسد.

دکتر دکتر رندال فیبوس، استاد ایمنی مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کانزاس، 4 غذا را توصیه می کند که هرگز نباید آنها را در مایکروویو قرار دهید.

1. شیر خشک یا شیر مادر

جوآن بلیک، استاد تغذیه در دانشگاه بوستون، می‌گوید: «شیر خشک یا شیر مادر می‌تواند باعث گرم شدن ناهموار، ایجاد نقاط داغ در شیشه شیر شود».

2. مرغ شکم پر

دکتر باربارا کوالچیک، دانشیار و مدیر موسسه امنیت غذایی و تغذیه در دانشگاه جورج واشنگتن، می گوید مرغ شکم پر هرگز نباید در مایکروویو قرار گیرد. او می‌گوید: «به مرغ شکم پر ممکن است برچسب «آماده برای طبخ» زده شود، اما نباید آن را فقط در مایکروویو قرار دهید. حتی اگر مرغ به سرعت پخته شود، ممکن است مواد داخل آن به دمای مناسبی که برای از بین بردن باکتری‌های مضر نیاز است نرسد و خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا را افزایش دهد.

3. طعم گوشت خام یا مرغ

در حالی که مارینادها قبل از پختن به غذاهای خام و غنی از پروتئین طعم بسیار خوبی می بخشند، نباید از ماریناد پخته نشده به عنوان سس تکمیلی برای گوشت یا مرغ پخته شده استفاده کنید.

4. غذا برای بیش از یک هفته باقی مانده است

اگر غذا به مدت هفت روز یا بیشتر در یخچال مانده است، حتما آن را دور بریزید. غذاهای بسیار قدیمی می توانند باعث فساد (کپک ها، مخمرها) و باکتری ها شوند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این مواد را در مایکروویو گرم نکنید!" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این مواد را در مایکروویو گرم نکنید!"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه