این فضاپیما، سریع‌ترین ساخته بشر است!

به گزارش خبرگزاری زابارآنلاین، بر اساس آخرین اخبار نجوم، کاوشگر خورشیدی پارکر با ثبت سرعت 635.266 کیلومتر بر ساعت در پایان خرداد ماه سال جاری به سریع ترین شی ساخته دست بشر تبدیل شد. برای درک بهتر موضوع بد نیست بدانید که پارکر با این سرعت می تواند فاصله لندن تا لس آنجلس را در 49 ثانیه طی کند.

این فضاپیما، سریع‌ترین ساخته بشر است!

فضاپیمای خورشیدی پارکر سریعترین فضاپیمای ساخته شده توسط انسان است

شایان ذکر است که با ثبت رکورد جدید، اکنون هر سه رکورد بالاترین سرعت یک جسم ساخته دست بشر متعلق به کاوشگر پارکر است. در واقع، پارکر با ثبت آخرین رکورد، رکورد قبلی خود یعنی 586.863 کیلومتر در ساعت را که در نوامبر 2021 ثبت شده بود، بهبود بخشید.

از سوی دیگر این کاوشگر قبل از رکورد قبلی توانسته بود در اولین تماس خود با خورشید سرعت 531000 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و از آن زمان تاکنون سریع ترین رکوردی را که بشر تاکنون به ثبت رسانده است را به ثبت برساند.

البته، این رکوردشکنی‌های پی در پی تحقیقات پارکر بی‌خطر نیست و در زمان واقعی اتفاق می‌افتد. در واقع این کاوشگر که در مدار خورشید قرار دارد به مدار زهره می رسد و برای رسیدن دوباره به خورشید با گرانش این سیاره از آن استفاده می شود.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این فضاپیما، سریع‌ترین ساخته بشر است!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این فضاپیما، سریع‌ترین ساخته بشر است!"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه