اگر این 10 نشانه را دارید کلسترول خون تان بالاست

اگر این 10 نشانه را دارید کلسترول خون تان بالاست

اگر این 10 نشانه را دارید کلسترول خون تان بالاست

نارنجی:

مشکل اینجاست که علیرغم نیاز بدن به کلسترول، بیش از حد آن می تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند. در این میان هنوز بسیاری از افراد از علایم افزایش کلسترول در بدن اطلاعی ندارند، زیرا این علایم به راحتی دیده نمی شوند و در نهایت منجر به فشار خون بالا، نارسایی کلیه و … خواهند شد.

به گفته وزارت بهداشت، درمان و ارتقای سلامت، برخی از علایم افزایش سطح کلسترول در بدن که نیاز به نظارت جدی دارند عبارتند از:

تورم و بی حسی در پاها: یکی از علایم اولیه کلسترول بالا، تورم و بی حسی در پاها است. این واکنش به این دلیل رخ می دهد که چربی های انباشته شده مانع از گردش خون موثر می شوند و ماهیچه ها را از اکسیژن و مواد مغذی محروم می کنند.

بوی بد دهان (هالیتوزیس): بوی بد دهان یکی از شایع ترین علایم افراد مبتلا به کلسترول بالا است. کلسترول بالا باعث مشکلات جدی در فرآیند هضم می شود و این خود باعث بوی بد دهان می شود.

متابولیسم و سوء تغذیه: سطوح کنترل نشده کلسترول بد یا LDL عامل مهمی برای آسیب جدی به سیستم گوارشی مانند سوء تغذیه و نفخ معده است. چربی های اضافی در خون و کبد متابولیسم را مختل می کند و از هضم موثر جلوگیری می کند. به خصوص زمانی که غذاهای چرب مصرف می شود.

_ سرگیجه و سردرد: کلسترول در رگ ها از گردش خون موثر جلوگیری می کند و با کاهش اکسیژن خون باعث سردرد، سرگیجه، از دست دادن تعادل و … می شود.

مشکلات بینایی: کلسترول اضافی در بدن می تواند باعث مشکلات بینایی شود. خستگی چشم، تاری دید و زردی چشم از عوارض کلسترول بالاست.

_ یبوست: تشکیل لیپید در رگ ها تاثیر منفی بر فرآیند گوارش دارد و باعث کاهش تحرک روده و یبوست می شود.

_ درد قفسه سینه: این درد همیشه دلیلی برای معاینات فوری پزشکی است. اگرچه بسیاری از بیماری ها به طور مستقیم با درد قفسه سینه مرتبط هستند، اما در بیشتر موارد، این درد با کلسترول بالا مرتبط است. تجمع چربی در رگ ها جریان خون را محدود می کند و باعث فشار خون بالا و افزایش درد قفسه سینه می شود.

خستگی و ضعف مزمن: ضعف، خستگی و میل به خواب در ساعات غیرعادی روز به دلیل رژیم غذایی نامناسب، فعالیت بدنی بیش از حد یا بیماری های خاص. با این حال، کلسترول بالا نیز می تواند یک عامل کمک کننده باشد. از آنجایی که کلسترول بالا جریان خون را محدود می کند، می تواند باعث مشکلات روحی و جسمی شود.

_ مشکلات پوستی: لکه های قرمز روی پوست، التهاب و احساس ناخوشایند خارش از علایم کلسترول کنترل نشده است.

_ آلرژی غذایی: تجمع بیش از حد چربی در خون و کبد ممکن است برای برخی افراد باعث ایجاد حساسیت به غذاهای جدید شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اگر این 10 نشانه را دارید کلسترول خون تان بالاست" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اگر این 10 نشانه را دارید کلسترول خون تان بالاست"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه