اگر این علایم را دارید، مراقب باشید الکلی نشوید

اگر این علایم را دارید، مراقب باشید الکلی نشوید

نادیا زکالوند: بسیاری از افراد بدون اینکه متوجه مضر بودن این نوشیدنی ها باشند به سراغ این نوشیدنی ها می روند و خود را در معرض خطر اعتیاد به این نوع نوشیدنی ها قرار می دهند.

به گفته یک مشاور الکل در آمریکا اگر فردی دارای 5 علامت و ویژگی باشد احتمال دارد در آینده به الکل وابسته شود. این علائم عبارتند از:

1. سردرگمی و مستی

برخی افراد با نوشیدن حتی کمی الکل گیج و مست می شوند و پس از بیدار شدن از خواب اتفاقات آن لحظه را به یاد نمی آورند. در واقع الکل به طور موقت از انتقال حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت جلوگیری می کند. این افراد بیش از دیگران در معرض خطر اعتیاد هستند.

2. تغییرات شخصیتی شدید

برخی افراد پس از مصرف مشروبات الکلی تغییرات شخصیتی شگرفی را تجربه می کنند. رفتار این افراد طوری تغییر می کند که گویی تسخیر شده اند و ممکن است به شدت عصبانی شوند و با دیگران دعوا کنند و یا وارد روابط جنسی بسیار خطرناک شوند.

3. علائم ترک اعتیاد

افرادی که به الکل معتاد هستند در صورت عدم مصرف مشروبات الکلی علائم ترک مانند لرزش تعریق اضطراب و بی خوابی را تجربه می کنند. اما اگر فردی که معتاد به الکل نیست و حتی پس از مصرف کمترین مقدار الکل علائم ترک را تجربه کند در صورت عدم آگاهی ممکن است الکلی شود.

4. استعداد ژنتیکی

ژنتیک برخی از افراد را در معرض 40 تا 60 درصد خطر اعتیاد به الکل قرار می دهد. در میان بستگان این افراد معمولاً فرد یا افرادی وجود دارند که به الکل معتاد هستند.

5. کنجکاوی

مانند داروهای بنزودیازپین مانند لورازپام الکل می تواند سیستم عصبی مرکزی را کاهش داده و آرام کند و باعث ایجاد احساس آرامش در افراد شود. به همین دلیل افراد مبتلا به اضطراب غیرقابل کنترل بیشتر در دام اعتیاد به الکل گرفتار می شوند.

بنابراین بهترین کار اگر الکلی هستید این است که از نوشیدنی های الکلی دوری کنید و زندگی سالمی داشته باشید.

منبع:

خواندنی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اگر این علایم را دارید، مراقب باشید الکلی نشوید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اگر این علایم را دارید، مراقب باشید الکلی نشوید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه