اژدهای زرد، آمریکا را غافلگیرد کرد / رونمایی چین از رادار آشکارکننده موشک‌های هایپرسونیک

امیر مسعود عابدینمحققان چینی از یک سیستم راداری پیشرفته رونمایی کرده اند که می تواند نه تنها یک هواپیما، بلکه ده ها موشک مافوق صوت را به طور همزمان ردیابی کند. جالبتر این است که این رادار می تواند موشک هایی با حداکثر سرعت 20 ماخ (20 برابر سرعت صوت، حدود 7 کیلومتر بر ثانیه) را شناسایی کند.

اژدهای زرد، آمریکا را غافلگیرد کرد / رونمایی چین از رادار آشکارکننده موشک‌های هایپرسونیک

به گزارش آنلاین، محققان چینی به سرپرستی ژنگ شیائوپینگ، استاد مهندسی الکترونیک دانشگاه تسینگ‌هوا اعلام کردند که این سامانه راداری می‌تواند اهداف واقعی و جعلی را تشخیص دهد.

مراسم نظامی ارتش آزادیبخش خلق و نمایش موشک های مافوق صوت چین

رادار فوتونیک جدید مایکروویو دارای برد تشخیص بیش از 600 کیلومتر است و طراحی فشرده و سبک وزن آن را برای ادغام با موشک های دفاع هوایی یا هواپیما مناسب می کند. اما سوال مهم شما این است که آیا عملکرد رادار در آزمایشات موفق بوده است؟

شبیه‌سازی‌های زمینی نتایج چشمگیری در رابطه با اثربخشی این سیستم نشان داده‌اند. رادار هنگام تخمین فاصله موشکی که در حدود 7 کیلومتر بر ثانیه حرکت می کرد، دقت زیادی با خطای 28 سانتی متری (11 اینچ) نشان داد. این سیستم همچنین در تعیین سرعت موشک 99.7 درصد دقت داشت، دستاوردی که قبلاً ناشناخته بود.

کدام ویژگی این رادار انقلابی است؟

این نوآوری در استفاده رادار از لیزر برای انتقال اطلاعات بین اجزای کلیدی با سرعت نور است. این رویکرد بر محدودیت‌های سیستم‌های رادار معمولی غلبه می‌کند، جایی که حرکت سریع الکترون می‌تواند به طور بالقوه به بردهای مدار آسیب برساند.

با ترکیب فوتونیک، رادار جدید می‌تواند سیگنال‌های مایکروویو پیچیده‌تری تولید و پردازش کند و برای اولین بار امکان اندازه‌گیری دقیق اجسام را با سرعت‌های بسیار بالاتر فراهم کند.

به گفته کارشناسان دفاعی، فناوری جدید رادار چینی پاسخی به آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا است که در ماه مارس گذشته در گوام انجام شد.

تسلیحات مافوق صوت به دلیل سرعت فوق العاده و مسیرهای پرواز غیرقابل پیش بینی که به آنها امکان دور زدن سیستم های پدافند هوایی را می دهد، نسبت به موشک های بالستیک معمولی چالش های رهگیری بیشتری دارند.

موشک های مافوق صوت با سرعت 5 ماخ و بالاتر عمل می کنند که برخی از آنها به 20 ماخ می رسند. این سرعت بالا زمان واکنش بسیار کوتاهی را بر سیستم های راداری و مکانیسم های دفاعی تحمیل می کند.

بر اساس اطلاعات، موشک مافوق صوت آمریکایی AGM-183A به حداکثر سرعت 24000 کیلومتر در ساعت و 20 ماخ می رسد. این در حالی است که تنها روسیه به موشک های مافوق صوت کینجال و اسکندر مسلح است و سایر کشورها نیز در حال آزمایش و توسعه این فناوری جدید هستند.

برخی از تحلیلگران نظامی غربی آزمایش های موشکی مافوق صوت آمریکا را پاسخی مستقیم به چین می دانند که نشان دهنده توانایی ارتش آمریکا برای نفوذ به سپر دفاعی چین و هدف قرار دادن شهرهای ساحلی چین با سلاح های دقیق است.

منبع: اوراسیا

54322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اژدهای زرد، آمریکا را غافلگیرد کرد / رونمایی چین از رادار آشکارکننده موشک‌های هایپرسونیک" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اژدهای زرد، آمریکا را غافلگیرد کرد / رونمایی چین از رادار آشکارکننده موشک‌های هایپرسونیک"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه