امیرعبداللهیان: ارتقاء مناسبات دو کشور در تمام زمینه ها/ رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است

امیرعبداللهیان: گسترش روابط دو کشور امنیت منطقه را در همه زمینه ها تهدید کرده است

امیرعبداللهیان: ارتقاء مناسبات دو کشور در تمام زمینه ها/ رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای سریلانکای خود در کلمبیا گفت: امروز مذاکرات گسترده و توافقات سازنده ای داشتیم و بر بهبود روابط در همه زمینه ها توافق کردیم.

به گزارش گروه سیاسی و جهانی خبرگزاری علم و فناوری نارنجی؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت مقامات این کشور به سریلانکا سفر کرده است، امروز در نشست خبری با همتای سریلانکای خود در کلمبیا گفت: امروز گفتگوهای گسترده و توافقات مثمر ثمری داشتیم و بحث کردیم. همه چیز. جنبه های همکاری سیاسی، اقتصادی و گردشگری.”

وی با بیان اینکه بر توسعه روابط در همه زمینه ها توافق کردیم، ادامه داد: توافق کردیم که کمیسیون مشترک همکاری های ویژه در آینده نزدیک برگزار شود.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: روابط گسترده و مفیدی با نخست وزیر و رییس جمهور سریلانکا داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تایید کرد: رییس جمهور به شدت از توافق وزرای خارجه دو کشور استقبال کرد و بر دعوت از هوجت الاسلام رییسی برای سفر به سریلانکا تاکید کرد. امیدواریم هر چه زودتر شاهد سفر رییس جمهور کشورمان به سریلانکا باشیم.

وی با اعلام اینکه به زودی شاهد افتتاح نیروگاه 100 مگاواتی در چارچوب روابط مستحکم دو کشور خواهیم بود، گفت: مردم ایران سریلانکا را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب کرده اند.

رییس دیپلماسی کشورمان همچنین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: با توجه به اینکه اخیرا دو کشتی ایرانی در سواحل سریلانکا غرق شدند، از امنیت خلیج فارس در اقیانوس هند و منطقه حمایت می کنیم.

ما از موضع قوی سریلانکا در پیوستن به قطعنامه سازمان ملل برای توقف جنایات غزه قدردانی می کنیم. بار دیگر، ما از ابتکار دولت آفریقای جنوبی در بین المللی کردن شکایت علیه جنایتکاران جنگی اسراییل حمایت می کنیم.

ما علاقه مند به توافقی هستیم که در اتحادیه آفریقا برای حمایت از فلسطین انجام می شود. ما موافقیم که مدل مورد استفاده در اتحادیه آفریقا باید در مجامع منطقه ای تکرار شود.

به گزارش نارنجی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که پس از تصدی پست وزارت امور خارجه در اولین سفر خود به سریلانکا در کلمبیا به سر می برد، عصر امروز سه شنبه با رانیل ویکرمسینگه رییس جمهور سریلانکا دیدار و گفتگو کرد. 1 مارس). .

امیر عبداللهیان پیش از این با همتای سریلانکای خود و علی صبری نخست وزیر سریلانکا دیدار و درباره راه های گسترش روابط دوجانبه گفتگو کرده بود.

روسای جمهور دو کشور امسال نیز دیدار کردند. حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی چهارشنبه 29 شهریور با رانیل ویکرمسینگه رییس جمهور سریلانکا در هتل محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور کشورمان در این دیدار روابط دو کشور در زمینه های مختلف را خوب، اما ناکافی ارزیابی کرد و با اشاره به فراهم شدن بستر برای تقویت و توسعه روابط تجاری فیمابین، بر ضرورت روابط دو کشور تاکید کرد. کشورها. کمیسیون اقتصادی ایران و سریلانکا باید فعال تر باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز با گوناوردان نخست وزیر سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امیرعبداللهیان: ارتقاء مناسبات دو کشور در تمام زمینه ها/ رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امیرعبداللهیان: ارتقاء مناسبات دو کشور در تمام زمینه ها/ رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه