افزایش دو برابری ترافیک اینترنت مصرفی داخلی و بین الملل در دولت سیزدهم

افزایش دو برابری ترافیک اینترنت مصرفی داخلی و بین الملل در دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمایت از بسترهای داخلی، تردد تولیدات داخلی در 3 سال گذشته 4 برابر و در عین حال ترافیک مصرف کننده بین المللی 50 برابر شده است. درصد و مجموع تردد مصرف داخلی و بین المللی 2 افزایش یافته است. معادله ثبت می شود.

به گزارش نارنجی، پیام رسان های داخلی ظرفیت هایی هستند که برای رفع نیازهای مردم، اطلاعات، تبادل اطلاعات و موارد دیگر ایجاد می شوند. با مروری بر سال های گذشته می بینیم که رشد و توسعه سکوهای داخلی و نوعی خروج از سلطه سکوهای خارجی یکی از وعده های مهم آغاز به کار دولت سیزدهم بوده است.

قبلا هم این موضوع وجود داشت اما در دولت سیزدهم برای اینکه بتوانند از پیام رسان ها در سطح ملی استفاده کنند به طور جدی مورد حمایت قرار گرفتند. البته این حمایت ها به معنای دخالت در کار پیام رسان ها نیست، اما از نظر زیرساختی، وزارت ارتباطات تمام حمایت های لازم را برای تبیین زیرساخت های ابری انجام داده است.

به گفته مسئولان، وزارت ارتباطات سال‌هاست که در کنار پلتفرم‌ها و بسترهای داخلی بوده و تنها کاری که باید انجام دهد این است که زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و بازیابی را برای آنها فراهم کند. با تمام اقدامات حمایتی از جمله معافیت های مالیاتی و رشد و توسعه پلتفرم های داخلی، تعداد کاربران فعال در پلتفرم های داخلی در حال حاضر 5 تا 10 برابر شده است. به عنوان مثال تعداد کاربران در یک پیام رسان به بیش از 30 میلیون و 500 هزار فعال رسیده و حضور افراد در این پلتفرم های داخلی 10 برابر شده است. آن یکی

همچنین در سه سال گذشته 500 هزار کسب و کار جدید در بسترهای داخلی راه اندازی شده است.

در همین راستا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از کار و فعالیت های وزارت ارتباطات در سه سال گذشته، درباره بسترهای بومی اعلام کرد: با توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمایت از بسترهای بومی. در 3 سال گذشته تردد تولیدات داخلی تا 4 برابر افزایش یافته و در عین حال نرخ تردد بین المللی نیز 50 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: حداکثر هزینه سفرهای داخلی و خارجی دو برابر شده است.

گفتنی است وی چندی پیش در حاشیه جلسه هیات دولت در این خصوص حداکثر تردد روزانه مردمی اعم از داخلی و خارجی را حدود 6 ترابیت بر ثانیه اعلام کرد که اکنون به 12 ترابیت رسیده است. در هر ثانیه ترافیک بین المللی ما 50 درصد و ترافیک داخلی 3-4 برابر شده و به 6 ترابیت در ثانیه رسیده است. سهم پلتفرم های داخلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش دو برابری ترافیک اینترنت مصرفی داخلی و بین الملل در دولت سیزدهم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش دو برابری ترافیک اینترنت مصرفی داخلی و بین الملل در دولت سیزدهم"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه