از محرم و هیئت تا تبیین و ترویج

از محرم و هیئت تا تبیین و ترویج

صد سال از قیام امام حسین (ع) می گذرد که خون خود را نثار مکتب منجی اسلام کرد و پرچم حق علیه باطل را برافراشت. اما امروز عرصه این شورش در سراسر جهان طنین انداز شده است و باید از این فرصت برای ترویج نهضت استفاده کرد.

به گزارش نارنجی، بصیرت نوشت: دوباره محرم آمد و ایام عاشورا و تاسوعا فرا رسید، ماهی که از آغاز روزهایش تا آخرین روزش پر از عبرت و عبرت است. درس ها. ماه صفر و تداوم عزای سرور و سالار شهیدان و خانواده و یارانشان نه برای این لحظه، بلکه برای همه زمان ها و برای همه مردم جهان.
اکنون قرن ها از قیام امام حسین (ع) و یاران وفادارش می گذرد که خون خود را از دست دادند تا مکتب منجی اسلام فراموش نشود، پرچم حق علیه باطل را برافراشتند و به جاودانه ترین نهضت پیوستند. در برابر جهل زمان اما امروز عرصه این قیام در سراسر جهان طنین انداز شده است و باید از این فرصت برای معرفی و نشر حقایق این جنبش استفاده کرد.

نیاز به تثبیت اخلاق حسینی است
این فرصت گرانبها نباید به جنون و خرافات آلوده شود و موضوع اصلی قیام فراموش نشود. اقامه اخلاق حسینی یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است. در این راستا فرهنگ عاشورا یک فرهنگ غنی و گسترده است که اگر در جامعه موفق شود، جامعه ای سالم و اصیل خواهیم داشت، فرهنگی که امام حسین (ع) بر آن بنا شده است، از جمله مدیریت، کردها. جامعه ای با صداقت، عدالت و به دور از حیله و اعتماد بود که برای جاری شدن و شکوفایی این عناصر مهم در جامعه امروز ما لازم و ضروری است.

تبیین و توسعه جامعه ضروری است
این تکالیف و الزامات تنها در سایه تبیین و معرفی و تبیین و تشویق به دور از خرابه ها تحقق می یابد. با توجه به هجمه های دشمنان نظام و اسلام، جامعه امروز ما نیازمند آموزش صحیح دروس دینی و به ویژه واقعه عظیم کربلا است.

یکی از راه‌های تبیین و معرفی فرهنگ حسینی، تشییع شهداست. هیئت ها مدت هاست این مسئولیت سنگین را انجام می دهند. به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «هیئت سکولار نداریم. هیئت ها نمی توانند سکولار باشند. ما هیئت سکولار امام حسین نداریم! کسی که به امام حسین علاقه دارد، یعنی به اسلام سیاسی علاقه دارد، اسلام مجاهد است، اسلام می‌جنگد، اسلام خون می‌دهد، اسلام جان می‌دهد. این است معنای ایمان به امام حسین (ع). اینکه مردم مراقب باشند در جامعه دینی و هیئت عزاداری وارد مسائل اسلام سیاسی نشوند، اشتباه است. البته منظور از این کلمه این نیست که هر اتفاق سیاسی در کشور رخ دهد. ; نه، اما اندیشه انقلاب، اندیشه اسلام، خط مقدسی که امام (ره) در این مملکت ترسیم کردند و گذاشتند، اینها باید در مجموعه باشد و…

آثار هیئت های عزاداری شینا حسینی
رهبر محترم انقلاب تبیین و ارائه فرهنگ حسینی را از وظایف هیئت های مذهبی می دانند. کسانی که می توانند فلسفه قیام و عطش خاندان رسول خدا از سید شهدا تا کودک 6 ماهه را به دور از انواع جنون بیان کنند و عزاداری کنند که عاشورا و تاسوعا مرکز ثقل شده است. جهان، قیامی است که 1400 سال است که اسلام و آموزه های آن را از هرگونه تحریف و تغییر محافظت کرده است امام (ره) نیز معتقد بودند که عاشورا و تاسوعا بود که اسلام را زنده نگه داشت.

هیئت های مذهبی عاشورا برای حفاظت از بقعه
در طول تاریخ، به ویژه در تاریخ تشیع در ایران، هیئت های مذهبی عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه شدن آن بوده اند، در جریان شکل گیری و موفقیت انقلاب اسلامی، هیئت های مذهبی علاوه بر مسئولیت پذیری، بر عهده داشتند. حفاظت از کارکردهای سنتی، کارکردهای جدید سیاسی و نظامی، فرهنگی و هنری، اجتماعی و اقتصادی.
علاوه بر ابراز وفاداری به مردم عاشورا و کربلا، مطالعه دقیق حج عاشورا، درس بزرگی که مداح و دسته عزاداری می آموزند این است که باید با دشمنان امام حسین علیه السلام دشمنی کنیم. و در مقابل آنها مقاومت کنید.
ایزدی ها و شامی ها ظالم و جنایتکار صهیونیست ها، آمریکا و سیاستمداران غربی هستند. این تیم باید روح حماسه و اجرای ارزش ها و آرمان ها را در زمین تجسم بخشد.

تبیین فلسفه قیام کربلا
فلسفه اصلی قیام خونین کربلا این است که زندگی با طاغوت جز ذلت و مردن در راه خدا چیزی جز سعادت و شهادت ندارد، لذا این گروه باید جهاد تبیین را به فرموده مقام معظم رهبری انجام دهند. انقلاب.
فرهنگ عاشورا می گوید باید در مقابل ظلم و هجمه به ایزدی ها بایستید. این فرهنگ منجر به پیروزی رزمندگان در جنگ اجباری، روزهای سخت خرابکاری منافقین و حفاظت از ضریح شده است و اکنون باید راه آزادی کربلا با پاسداری از مردم مظلوم غزه ادامه یابد. و فلسطین

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از محرم و هیئت تا تبیین و ترویج" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از محرم و هیئت تا تبیین و ترویج"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه