از آن طرف آب تا این طرف آب!

از آن طرف آب تا این طرف آب!

ماجیکیان که نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران در چهاردهمین دوره انتخابات است، پس از دولت های آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجه الاسلام سید محمد خاتمی توانست کابینه خود را منصوب کند. کاست باید رای اعتماد بگیرد، حتی از مجلسی که خیلی ها فکر می کردند با او نیست.

گفتنی است، کابینه پزشکان در مجلسی با نظارت رقیب پزشکان که از بقیه رقیب پزشکان در دور دوم انتخابات حمایت کرده بودند، رأی گیری کرد. اگر نظرات قبلی نویسنده را دنبال کنید، در همان زمان بیانیه موضع انتقادی و تحلیلی (khabaronline.ir/xmpgb) نوشتیم و سکوت رئیس مجلس را در بین دو نامزد باقی مانده قرار دادیم. شورا در مجموع و برخلاف برخی از نمایندگانی که با تشکیل جلسات و توزیع اعداد، شایعه پراکنی، قطع فیلم و انتشار اخبار جعلی، نظرسنجی و بهانه جویی با توجه به شرایط و بسیاری از نمایندگان تا کنون سعی در جلوگیری از این اتفاق داشتند. رئیس مجلس نشان داد که به وحدت ملی ایمان دارند و آماده اند به دولت جدید فرصت ایجاد وحدت و همبستگی، تحقق خواسته های مردم و افزایش اعتماد مردم به عنوان حامی نظام را بدهند.

مردم بهتر از سیاستمداران می دانند که مرحله انتخابات مرحله موفقیت و شکست نیست و هرکس در عرصه «ارائه شایستگی» به اخلاق عمل کند موفق است و امیدوارند این فصل از تاریخ به پایان برسد. تمام تلاش برای اعتلای ایران سربلند و رضایت مردم و خداوند.

در این بین آخرین نطق پزشکان در مجلس و توصیه هایی که از رهبر انقلاب در مورد لیست پیشنهادی داشتند باعث شد دو گروه علیه ایشان موضع گیری کنند:

الف) شبکه های دشمن و به ویژه رسانه های جناح تندرو صهیونیسم که بقای سیاسی خود را در تضعیف ایران از یک سو و نفوذ تندروها و افزایش تنش در منطقه و در نتیجه جدایی کشورهای اسلامی می دانند. از سوی دیگر با اغراق و تحریف موضوع سعی در ایجاد موج و هزینه برای رهبری ایران دارند و در کنار نشان دادن دخالت خود در انتخابات، سعی در پرداخت مستقیم انواع هزینه ها نیز دارند. از انتخابات در ضعف قوه مجریه شک نکنید، کافی است یک استاندار در گوشه ای از کشور در این دولت مرتکب اشتباه شود، پس فقط شرکت در انتخابات بر سر پزشکان و مردم تلقی نمی شود. توجیهی برای ارتقاء به مقام رهبری خواهد بود.

ب) عده ای دانسته یا ندانسته به این موج پیوستند:

– مثل نماینده ای که قبل از رای اعتماد گفت: عده ای برای اینکه آرای عراقچی را به دست بیاورند، بازی خطرناکی را شروع کردند و می گویند مگر نمی دانید که «فلانی» گفته آقای عراقچی وزیر شود! نماینده ای که بدون تحقیق و شاید بدون فکر این را گفت و می دانست کامنتش چه تاثیری بر ذهن شنوندگان می گذارد و چه تاثیری می گذارد. کاری به این نداریم که در را محکم به دیوار کوبید و با سه تا چهار درصد آرا گیر کرد، مهم این است که او و جریان حمایتی اش نه تنها اخلاقی عمل نکردند، بلکه خودشان را نشان دادند. تعهد عملی نظام و انقلاب محل بحث است.

– از دیروز با طرح یک موضوع ساده، کسانی که شروع به طرح این سوال کرده اند که هر چند یک طرف (انکار موضوع) برای طرفین رقیب هزینه است، اما طرف دیگر (تکذیب نکردن موضوع حتی اگر باشد). مناسب) هزینه های بیشتری ایجاد می کند.

واقعاً رئیس جمهور چه گفته و موضوع چیست، چه چیز دیگری در بیانیه وجود دارد یا نه، مردم باید به اصل موضوع نگاه کنند.

مشاوره یا هماهنگی

دکتر در هیچ جای سخنرانی خود به انتخاب گزینه ای خارج از فهرست توصیه های رئیس جمهور یا توصیه رئیس جمهور برای یک انتخابات خاص اشاره نکرد. آنچه او گفت نوعی نصیحت و کمک بود. با اینکه از کلمه مختصات استفاده کرده است، اما این کلمه برای پیروی از دستورات یا انجام دستور و اضافه کردن نام خارج از لیست ضروری نیست. مشاوره و هماهنگی چیزی است که پزشکان قبلا از نهادهای امنیتی خواسته اند، البته در مورد ضرورت آن نیز بحث شده است. پزشکانی که در شرایط خاص حکومت را به دست گرفتند نشان دادند که در تلاش است تا یک نهاد دولتی بدون محدودیت ایجاد کند و در این راه از توصیه های دیگران استفاده می کند. تشکیل کمیته اجرایی انتخاب وزرا و کمیته های کارشناسی نیز به همین ترتیب قابل ارزیابی است. وی همچنین صراحتاً گفت که در مواردی که نتوانسته شخص صالحی را به همکاری راضی کند، از رهبری کمک می خواهد. ایشان در انتخاب خانم برای پست وزارت کاری خلاف روش قبلی انجام دادند و منطقی است که در این زمینه هم نیاز به راهنمایی داشته باشد. این مسائل کجاست؟ به جز اینها، آیا کسی اطلاعی دارد که بتواند ادعا کند این اتفاق برای اولین بار است که دولت های گذشته در انتخاب و انتصاب وزرا رایزنی و هماهنگی نکرده اند؟ اما اگر با فردی که طبق قانون اساسی بالاترین مقام کشور است در مورد انتخاب وزارتخانه هایی که با سیاست های عمومی و حفاظت از نظام سروکار دارند مشورت نکند، جای تامل دارد.

البته از یک نماینده بدون تجربه و بدون سن می توان انتظار داشت که تفاوت نصیحت و نصیحت را بداند، اما بقیه که اصرار دارند آقای دکتر حرفش را پس بگیرد چطور؟

اصل ارزشمند استقلال قوا و تفسیر با رأی

نکته ای که در صدای گروه دوم نادیده گرفته شده، اصرار برخی از آنان بر مسئله استقلال و تفکیک قوا است. در لیست نظر و توصیه احتمالی رهبری علیه استقلال قوا آمده است. نکته اینجاست که نه دکتر و نه وزرا نگفتند فلانی از طریق آنها به مجلس پیغام داده یا پیشنهاد داده اند که چه تصمیمی باید گرفته شود. البته در تاریخ شورای اسلامی رهنمود در بیانیه ها وجود دارد و چه بسا که درخواست ارشاد از رهبر انقلاب نیز مصداق آن باشد، اما در این مورد به همین صورت انجام نشده است. نه مجلس به این شکل جلسه ای برگزار کرده است و نه کسی پیامی به مجلس آورده است. در غیر این صورت برای بازنگری باز است. البته بسیاری از نمایندگان جناح مخالف بر خلاف دیدگاه منطقی خود رای منفی دادند، این بحث دیگری است.

اصل تبعیت از آنها مقام رهبری و تفسیر مجدد رای است

نکته دیگری که در رفتار این دو گروه حائز اهمیت است این است که آنها بیش از هرکسی تلاش کردند تا با در دست گرفتن رهبری انقلاب برای خود و همفکرانشان عزت بخرند. کسانی که در نهادهای مرتبط با رهبری و دشمنانشان می نشینند، بی منطق مواضع خود را با مواضع رهبری مرتبط می کنند و هرگز نخواسته اند از خطای این برداشت بنویسند. حتی آن دسته از افرادی که چند روز پیش یکی از محورهای تبلیغاتی خود برای حمایت از نامزدهای خود، درخواست حمایت رهبری بود. چطور ممکن است صحبت از مشورت با رهبری برای پست رهبری هزینه ایجاد کند اما گزارش اخبار غیر رسمی و غیر موثق از دیدارهای نامزدها با رهبری توسط ایشان از این قاعده مستثنی است؟

آسان است، چرا آنها نمی خواهند تصمیمات حرفه ای و مهمی مانند موضوع ممنوعیت خرید یک واکسن خاص را که هنوز در ذهن مردم است، اتخاذ کنند و هنوز نمی خواهند بگویند که تصمیم گیرندگان در این زمینه چه هستند. فرم. کار حرفه ای چه تصمیمی گرفت؟

حاشیه به جای متن

متن انتخابات و همچنین رای اعتماد مجلس نشان می دهد که مردم و نمایندگان به دولت جدید این فرصت را داده اند که تا حدود زیادی از مشکلات مردم بکاهد. چه آنهایی که با شرکت در رای گیری موافقت کردند و چه آنهایی که باور نداشتند انتخابات چنین نتیجه ای داشته باشد، همگی امیدوارند ثمره آن را روی میز خود ببینند و حقوقشان در دسترسی به میدان مجازی و آزادی های مورد انتظارشان نیز باشد. داده شده است. توجه بیشتر البته انتظار می رود دشمن از این نتایج خوشش نیاید زیرا در دستیابی به اهداف بومی ناکام خواهند ماند. حتی در میان کسانی که ادعا می‌کنند با شکل‌گیری قانون اساسی و تفسیرهای آتی از قانون اساسی، بهبود وضعیت غیرممکن است، بسیاری از مردم دلشان به کشورشان می‌رود و اگر تغییر را احساس کنند و افزایش چشمگیری در شرایط ببینند. از مردم آنها به نظام ایمان دارند و اگر نتیجه بهبود شرایط را ببینند از مطالبات خود صرف نظر خواهند کرد.

بدون شک این مسیر شریف با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی کشور و تاثیر محاصره ها بسیار دشوار است. تاکنون با حضور مردم در انتخابات – با مشکلاتشان – و رای مجلس، برای همه وزرا خوب بوده است. اکنون آقای بهزیکیان با دولتی مانده است که راهی جز موفقیت ندارد و جز در سایه تلاش ناب و اطلاع رسانی به موقع و استفاده از نیروهای صادق و توانمند و رها نشدن در جنگ غیر ممکن است. جریان های سایه ممکن است از این به بعد اتفاق بیفتد، جایی که بازنده اصلی مردم هستند.

در واقع توجه مردم از بین نرفته است، یک سوال در بین آنها باقی است که موضوع بحث تلاش برای نابودی برجام به کجا رسید؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از آن طرف آب تا این طرف آب!" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از آن طرف آب تا این طرف آب!"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه