ابر پروژه معدن مس جانجا سیستان با سرعت بیشتری تکمیل شود

ابر پروژه معدن مس جانجا سیستان با سرعت بیشتری تکمیل شود

نارنجی/ سیستان و بلوچستان وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه از معدن مس جانکا در نیمروز بازدید کرد و گفت: این پروژه معدنی باید هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گزارش نارنجی، سید محمد اتابک در نخستین روز از سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان از معدن مس جنج شهرستان نیمروز بازدید کرد.

سید محمد اتابک در حاشیه بازدید از معدن مس جنج شهرستان نیمروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود همه مزیت ها از برخی جهات پایین تر از سطح کشور است.

وی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم از مزیت های کشورهای همسایه استان یعنی پاکستان و افغانستان استفاده کنیم و وضعیت تجاری استان را بهبود بخشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معادن سیستان و بلوچستان با وجود فعالیت و اشتغال به ارزش اقتصادی مطلوبی نرسیده اند، گفت: امیدوارم ارزش معادن را افزایش دهیم. این پروژه برای یک دوره شروع شد، اما موفق نشد.

وی بیان کرد: باید از خام فروشی جلوگیری کنیم، این پروژه با ساخت کارخانه کنسانتره و روغن به این مهم اهمیت می دهد و ارزش بیشتری ایجاد می کند.

اتابک همچنین گفت: بهترین کارشناسان مس کشور در این پروژه مشغول به کار هستند و این پروژه تاثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی سیستان و بلوچستان خواهد داشت.

وی بیان کرد: از مدیران پروژه انتظار داریم به اجرای تعهدات اجتماعی اهمیت ویژه ای بدهند.

وزیر صامت بیان کرد: ابرپروژه معدن و صنعت مس جنجا با امید به احداث کارخانه کنسانتره مس 130 هزار تنی و سپس کارخانه کاتد مس 3 هزار تنی با هدایت و حمایت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومادان) . شرکت های بزرگ و قدرتمند معدنی و صنعتی کشور؛ از جمله گلغر، چادرملو، گهرزمین، مظهر توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر و این شرکت ها از سهامداران شرکت توسعه معدن و صنعت جنجا هستند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ابر پروژه معدن مس جانجا سیستان با سرعت بیشتری تکمیل شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ابر پروژه معدن مس جانجا سیستان با سرعت بیشتری تکمیل شود"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه