آیا مصرف کافیین قبل از خواب می تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد؟

آیا مصرف کافیین قبل از خواب می تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد؟

بسیاری از مردم عادت دارند قبل از خواب یک وعده غذایی کوچک بخورند یا نوشیدنی هایی بنوشند، از جمله نوشیدنی های کافیین دار که می تواند بر خواب آنها تاثیر بگذارد.

به گزارش نارنجی، «روبرتا اندینگ» متخصص تغذیه درباره اهمیت غذایی که شب ها قبل از خواب می خوریم اطلاعاتی می دهد.

او می گوید: از نظر خواب، اگر قصد دارید ساعت 9 شب به رختخواب بروید، نباید در ساعت 8 شب یک وعده غذایی بزرگ بخورید. همچنین، اگر به کافیین حساس هستید، می گویم حوالی ظهر از نوشیدن آن خودداری کنید. نوشیدن کافیین قبل از خواب روی خواب شما تاثیر می گذارد. حدود 10-20 دقیقه طول می کشد تا یک فرد به خواب رود. اگر کافیین در سیستم خود دارید یا به آن حساس هستید، این مدت زمان را می توان دو برابر کرد.

کافیین نه تنها در قهوه بلکه در چای و برخی نوشیدنی های گازدار نیز یافت می شود.

اندینگ توضیح می دهد که خوردن یک وعده غذایی سنگین قبل از خواب ممکن است همیشه بر افزایش وزن فرد تاثیر نداشته باشد، اما بر جریان خون تاثیر می گذارد و چرخه خواب/بیداری را تغییر می دهد.

به گفته این متخصص، داشتن مقدار زیادی غذا در معده قبل از خواب می تواند جریان خون را به روده ها برای هضم غذا منحرف کند و این به معنای جریان خون کمتر به مغز است.

این متخصص توضیح داد: البته خوردن و آشامیدن در اواخر شب بستگی به برنامه فرد دارد. اگر فردی شب کار می کند یا ورزشکاری است که از بازی دیر به خانه می آید، برنامه خوردن و آشامیدن او با کسانی که از ساعت 09:00 تا 17:00 کار می کنند متفاوت است.

اگر باید قبل از خواب غذا بخورید، اندینگ می گوید بهترین گزینه این است که چیزی سبک و ساده بخورید.

به گزارش خبر روزنامه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، این کارشناس درباره نوشیدن نوشابه قبل از خواب نیز گفت: قبل از خواب نوشیدنی های بدون کافیین یا کم کافیین مصرف کنید.

به یاد داشته باشید که افراد می توانند کافیین را متفاوت تحمل کنند، اما مقدار کافیین در سیستم بدن محدودیت دارد.

برای بسیاری از آمریکایی ها، روز بدون نوشیدن یک فنجان می گذرد قهوه شروع نمی شود و طبق گزارش انجمن ملی قهوه در آمریکا، میانگین مصرف قهوه در این کشور بیش از سه فنجان در روز است و در این بین برخی افراد ترجیح می دهند قهوه را با نوشیدنی های انرژی زا و قهوه تهیه کنند. قرص ها

سطح تحمل کافیین در بین افراد متفاوت است، اما محدودیتی برای میزان کافیین در سیستم بدن وجود دارد. لرزش دست و افزایش ضربان قلب از علایم شایع کافیین بیش از حد در بدن است. در موارد نادر، مصرف بیش از حد کافیین می تواند منجر به وضعیتی به نام مسمومیت با کافیین یا سوء مصرف کافیین شود.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا مصرف کافیین قبل از خواب می تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا مصرف کافیین قبل از خواب می تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه