آیا مصرف قرص بر روی ضخیم تر شدن مو‌ها تاثیر دارد؟

امروزه داشتن موی پر پشت، آرزوی هر جوانی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهد زیرا راه‌های مختلفی برای ضخیم تر کردن مو وجود دارد که می‌توان استفاده کرد. یکی از راه‌هایی که امروزه در بین مردم برای ضخیم تر کردن مو رایج شده است، استفاده از قرص می‌باشد. بهترین قرص برای ضخیم شدن مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

آیا مصرف قرص بر روی ضخیم تر شدن مو‌ها تاثیر دارد؟

آیا مصرف قرص بر روی ضخیم تر شدن مو‌ها تاثیر دارد؟

آیا مصرف قرص بر روی ضخیم تر شدن مو‌ها تاثیر دارد؟

ممکن است این ادعا را شنیده باشید که برخی از قرص‌ها می‌توانند برای ضخیم شدن مو معجزه کنند. اما واقعا این قرص‌ها به وعده‌های خود عمل می‌کنند؟ همان طور که می‌دانید ضخامت مو به عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، هورمون‌ها و سلامت کلی وابسته است. در حالی که برخی از افراد ممکن است نتایج مثبتی را از مصرف قرص‌های ضخیم کننده مو تجربه کنند،  برخی دیگر اثرات قابل توجهی از این قرص‌ها دریافت نکنند.

اثربخشی این قرص‌ها تا حد زیادی به مواد تشکیل دهنده آنها و نحوه تعامل آنها با بدن شما بستگی دارد. برخی از قرص‌های ضخیم کننده مو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به رشد مو کمک می‌کنند. این مواد مغذی پوست سر و فولیکول‌ها را تغذیه می‌کنند و مواد ضروری مورد نیاز برای رشته‌های ضخیم‌تر را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید  همه محصولات موجود در بازار مناسب شما نیستند. قبل از شروع به مصرف هر دارویی، توصیه می‌شود با یک متخصص مو درباره‌ی اینکه چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو میشود مشورت کنید. آنها می‌توانند نیازهای خاص شما را ارزیابی کنند و مکمل‌هایی را توصیه کنند که برای رفع هر گونه کمبود یا شرایطی که به ضخیم شدن مو کمک می‌کند، طراحی شده باشد. به یاد داشته باشید که خوردن یک قرص به تنهایی به طرز جادویی نمی‌تواند مو‌های شما را ضخیم کند لذا بهتر است برای رسیدن به نتایج بهتر صبور باشید و قرص‌ها را در زمان دقیق خودشان مصرف کنید.

چگونه بهترین قرص برای ضخیم شدن مو‌ها را انتخاب کنیم؟

زمانی که نوبت به انتخاب بهترین قرص برای ضخیم شدن مو می‌رسد، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. قبل از هر چیز، مهم است که بدانیم همه قرص‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند. یکی از عناصر کلیدی که باید به آن توجه کرد بیوتین است. بیوتین یک ویتامین B است که نقش مهمی در حفظ سلامت مو، پوست و ناخن دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل‌های بیوتین می‌تواند ضخامت مو را بهبود بخشد و ریزش مو را کاهش دهد.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت وجود سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی در قرص است. به دنبال گزینه‌هایی باشید که حاوی ویتامین‌هایی مانند ویتامین D، C، E و همچنین مواد معدنی مانند روی و آهن هستند. این مواد مغذی نقش حیاتی در حمایت از سلامت کلی مو دارند. به یاد داشته باشید مصرف هر قرصی نمی‌تواند مو‌های شما را ضخیم تر کند زیرا علت نازک شدن موی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است بنابراین روش درمان نیز متفاوت خواهد بود.

بهترین روش‌ برای مراقبت از مو چیست؟

شما واقعاً از پس کنترل تمام عوامل محیطی‌ای که به موهای‌تان شما آسیب می‌رساند، برنمی‌آیید. اما آنچه می‌توانید کنترل کنید نوع شامپوهایی است که استفاده می کنید. هر چقدر میزان مواد شیمایی موجود در شامپو کمتر باشد، موهای سالم‌تر و شاداب‌تری خواهید داشت. بنابراین دنبال شامپوهای ملایم و متناسب نوع موهای‌تان باشید. سولفات و پارابن موجود در شامپو، به ترتیب به عنوان کف‌کننده و ماده نگهدارنده در تهیه شامپو به‌کار می‌روند. اما با گذشت زمان باعث تحریک پوستی شده و خطر اختلالات هورمونی را افزایش می‌دهند.

برای اینکه موهای سالم و پرپشت داشته باشید، باید بدن خود را هیدراته نگهدارید. هر چقدر محصولات مراقبتی و آبرسان‌های مو به کار بیایند، به همان اندازه نوشیدن روزانه حداقل ۳ لیتر آب هم اهمیت دارد. به علاوه، فراموش نکنید «شما همان چیزی هستید که می‌خورید». موها از پروتئین و آمینه‌اسید ساخته شده‌اند و برای رشد و حفظ خود به تغذیه مناسب نیاز دارند.

تخم‌ مرغ، توت، آجیل، ماهی، سبزیجات برگ سبز و سیب‌زمینی شیرین از جمله مواد مغذی برای مراقبت از مو هستند. ماسک مو و مکمل‌های مراقبت از مو و قرص‌های ضد ریزش از دیگر روش‌های تقویتی می‌باشند که اگر موهای ضعیف و شکننده‌ای دارید، می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. حتی اگر موهایتان آسیب‌ندیده هم با گنجاندن مولتی ویتامین و ماسک مو در روتین مراقبتی به موهایتان یک حال اساسی بدهید.

تاثیر ماسک مو در تقویت مو     

گرما، حالت‌دهی به موها و استرس، سلامتی موها را تهدید می‌کنند. ماسک‌ مو روند آسیب دیدن را کند کرده و موها را احیا می‌کنند. ماسک‌های مو محصولاتی هستند که با روغن‌های طبیعی و غیرطبیعی و مواد مغذی تهیه می‌شوند. در مقایسه با نرم‌کننده‌ها و شامپوها، زمان بیشتری روی مو می‌مانند و در یک بار استفاده، تأثیر چشمگیری باقی می‌گذارند. بهترین ماسک برای موهای خشک معمولاً با کره و روغن هایی مانند شی، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن آووکادو فرموله می شوند که موهای شما را پر و براق می‌کنند.

برای رشد سریع مو چه کنیم؟

اکنون به کلیدی ترین بخش مطلب می‌رسیم و راهکارهای طلایی برای رشد سریع مو را معرفی خواهیم کرد. اگر به دنیال رشد سریع موهای خود هستید، روش‌های زیر را حتما امتحان کنید.

۱. رژیم غذایی اصولی

اگر از رشد موهایتان ناراضی هستید یا ریزش مو دارید، اول از همه در برنامه غذایی ‌خود دنبال مشکل بگردید. اولین قدم برای رشد سریع مو، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. همیشه باید حواس‌تان باشد که همه ، مواد معدنی و ویتامین‌های مفید را به میزان لازم دریافت کنید.

قبل از این‌که بخواهید هزینه زیادی بابت محصولات مراقبت از مو بپردازید، بهتر است که روی رژیم غذایی‌تان تمرکز کنید. چون اثر رژیم غذایی بر رشد سریع مو به مراتب بیشتر از استفاده از محصولات آرایشی است. اگر تا الان پیروی از یک رژیم غذایی سالم و اصولی را جدی نگرفتید، دیگه فرصت را از دست ندهید.

۲. استفاده از آب برنج

شاید باورتان نشود، ولی آب به‌دست آمده در نتیجه آبکشیِ برنج، حاویِ ویتامین‌ها و مواد معدنیِ بسیار زیادی ازجمله آمینواسیدها، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پس آن را دور نریزید و استفاده کنید. اگر شما مدتی موهایتان را با آبِ برنج آبکشی کنید، اثر معجزه‌آسای آن را در رشد سریع موها خواهید دید. با این کار بسیار ساده، موهایتان نرم‌تر، درخشان‌تر، قوی‌تر و بلندتر خواهد شد.

علت محبوبیتِ آب برنج، به قبیله‌ای در چین بازمی‌گردد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که زنان آن قبیله رکورد بلندترین موها را در گینس به نام خودشان اختصاص داده‌اند. آن‌ها همیشه موهایشان را با آب برنج شسته و آبکشی می‌کردند. این روش رازی است که باعث ثبتِ نامشان در گینس شده است.

۳. ترکیب آب پیاز و روغن زیتون

تا به حال چیزی درمورد خواص آب پیاز شنیده‌اید؟ آب پیاز اثرات فوق‌العاده‌ای برای رشد سریع موها دارد. اگر آن را با روغن زیتون ترکیب کنید، محلولی استثنایی برای رشد سریع مو به‌دست خواهید آورد. برای درست‌کردنِ این محلول، سه قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید. سپس محلول به‌دست آمده را به‌صورت دایره‌وار‌ به کفِ سر خود بمالید. بعد از دو ساعت، شامپو بزنید و آبکشی کنید.

۴. ماساژ کف سر با وازلین

برای انجام این ماساژ فقط نیاز به کف سر و انگشتان دستتان دارید. حالا اگر کمی وازلین و یا روغن نارگیل هم به این ماساژ اضافه کنید که فوق‌العاده می‌شود. برای انجام ماساژ، کافی است کمی روغن نارگیل داخل قاشق غذاخوری بریزید و آن را روی شعله گاز گرم کنید. بعد هم با انگشتان خود، روغن را روی کف سرتان دایره‌وار ماساژ دهید. با همین راهکار ساده، خون‌رسانی به فولیکول‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه ریشه موهایتان محکم‌تر خواهد شد و بر رشد سریع موی شما موثر خواهد بود.

۵. ترمیم موها و رسیدگی بیشتر به آن

بهترین کاری که در حق موهای خود می‌کنید این است که مثل بدنتان، به موهای‌تان هم رسیدگی کنید و برایش وقت بگذارید. در کنار استفاده از یک رژیم غذایی سالم و رساندنِ مواد مغذی به موها، و استفاده از روغن‌های گیاهی، سعی کنید به‌صورت منظم (حداقل هر سه ماه یک‌بار) به آرایشگاه بروید و انتهای موهایتان را کوتاه کنید. چرا؟ چون این کار به موهای شما جانِ دوباره می‌بخشد و قسمت آسیب‌دیده و موخوره‌ها را حذف می‌کند؛ در نتیجه باعث رشد شریع موهایتان می‌شود.

۶. شست‌ وشوی اصولی مو

عادت دارید که هرروز دوش بگیرید؟ کار خیلی خوبی می‌کنید. اما یادتان باشد که لازم نیست هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. درست است که برای رشد بهتر موها باید نظافت را رعایت کنید، ولی همیشه نیاز به استفاده از شامپو نیست. همچنین تا حد ممکن از شامپوهای قوی استفاده نکنید.

البته باز هم اگر عادت دارید که هر روز موهایتان را بشویید، پیشنهاد می‌کنیم از شامپو بچه استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده یا ماسک مو بعد از حمام را هم فراموش نکنید. این محصولات از خشکیِ بیش‌ازحد موها جلوگیری کرده و مواد مغذیِ مورد نیاز را برای رشد سریع مو به آن‌ها می‌رساند.

۷. تهیه ماسک خانگی برای رشد موها

با چند ماده ساده، به‌راحتی، می‌توانید یک محلول برای رشد سریع موهای خود تهیه کنید. فقط کافی‌ست که عسل، آب پیاز و لیمو را باهم ترکیب کنید. هفته ای دو بار این محلول را روی پوست کف سر خود ماساژ دهید، تا در مدت کوتاهی شگفتیِ رشد موهایتان را مشاهده کنید. با این کار نه‌تنها موهایتان بلندتر می‌شود و شوره سر هم دیگه آزارتان نمی‌دهد، بلکه موهایی درخشان‌تر هم خواهید داشت.

۸. استفاده از محصولات مراقبتی مو

اگر همیشه داخل داروخانه‌ها و سایت‌های فروشگاهی دنبالِ محصولات مراقبت از مو هستید، باید بدانید که این محصولات حاویِ بسیاری از مواد طبیعی است که شاید همین الان هم داخل آشپزخانه یا کابینت‌هایتان وجود داشته باشد. این پک‌ها یا محصولات رشد سریع مو حاوی عسل، لیمو، آووکادو و روغن زیتون است. همچنین شما با استفاده از حنا، آب پیاز و شیر نارگیل، می‌توانید ترکیبات خوبی درست کنید؛ همه این‌ها را از فروشگاه‌ها و عطاری‌ها تهیه کرده و برای خودتان پک‌های مخصوص مراقبت و رشد سریع مو داشته باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا مصرف قرص بر روی ضخیم تر شدن مو‌ها تاثیر دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا مصرف قرص بر روی ضخیم تر شدن مو‌ها تاثیر دارد؟"، کلیک کنید.