آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟

آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟
نارنجی:

پیام های مردمی زیادی مبنی بر حضور پررنگ شهروندان در مراکز تفریحی و گردشگری تهران به دست سردبیران تابناک رسید. پیش از این نیز آمارهای عجیبی از اقدامات برخی شهروندان شنیده می شد. (البته این خبر و آمار به صورت رسمی توسط هیچ مرجعی تایید نشده است.)

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس هفتم، هشتم و دهم و از سال 1396 تا 1397 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در دور دهم در گفتگو با تابناک گفت: اتباع افغانستان در ایران هم تهدید است و هم فرصت.

فلاحت پیسه بر این عقیده است که اگر سیاست خاصی در زمینه پذیرش شهروندان وجود نداشته باشد، ممکن است این موضوع خطرناک شود و اتفاقات هیجان انگیزی در کشور رخ دهد و این موضوع یک واقعیت است و قابل کتمان نیست.

وی همچنین گفت: با توجه به آغاز موج جدید مهاجرت پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، باید فکری کرد زیرا برخی از مهاجران در افغانستان سابقه نظامی دارند.

البته فلاحت پسه می افزاید: پس از مواجهه با یک نابهنجاری اجتماعی و سیاسی نباید همه شهروندان را مقصر دانست، زیرا همه مهاجران مجرم نیستند، به عبارت دیگر اگر نسل اول و دوم مهاجران افغانستانی نبودند، شاید وجود داشت. نه ایران بازسازی شده است و در جریان بازسازی ایران این نسل آسیب های زیادی دیده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم بر این عقیده است که باید اتباع به رسمیت شناخته شوند و موضوع کسانی که وارد کشور شده اند و چه زمانی از کشور خارج شده اند مشخص شود.

فلاحت پیشه در خاتمه اینگونه ادامه داد: حقیقت این است که وقتی در مقبولیت ملت ها تنش به وجود می آید، ممکن است ناهنجاری ها نیز رخ دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه