آموزش ۴۰۰۰ بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت

آموزش ۴۰۰۰ بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آموزش 4 هزار پزشک برای ارائه خدمات در نظام سلامت کشور خبر داد و در عین حال بر سلامت روان تاکید کرد.

به گزارش خبر نارنجیدکتر حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت روستای هفت جوی که به مناسبت روز بهورز برگزار شد، گفت: خانه بهداشت کوچکترین و حساس ترین بخش خدمات در کردستان است. منطقه. حوزه سلامت

وی همچنین گفت: افراد قبل، حین و بعد از تولد در خانه های بهداشت تحت نظر هستند و وضعیت جسمی و روحی آنها تا پایان عمر توسط خانه های بهداشت رصد می شود.

فرشیدی به ابتکار ساخت خانه های بهداشت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر کشور توجه کرد و خاطرنشان کرد: حضور بیماران در خانه های بهداشت برای نیازهای بهداشتی و درمانی روستاها انجام می شود و افراد بیمار نیز وجود دارند. همچنین آموزش های لازم را در مدارس تخصصی برای افراد بیمار بیاموزید.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نشانه های سلامت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در آن زمان نشانه های ما در حوزه های بهداشت، پیشگیری، واکسیناسیون، آب سالم و آموزش و پرورش و در سلامت نویسی بودند. بیماری های بسیار نادر و عفونی و مسری باعث مرگ و میر بسیاری شده است.

فرشیدی همچنین گفت: ساخت مراکز بهداشتی و درمانی باعث شد تا واکسیناسیون به طور جدی در کشور آغاز شود و شرایطی فراهم شود تا بیماری هایی مانند فلج اطفال، سرخک و خشکسالی که در گذشته کشنده ترین بیماری های کشور بودند، امروز به طور کامل برطرف شود.

وی درباره نقش مراکز بهداشتی درمانی در دسترسی مردم به آب سالم گفت: با نقشی که مراکز بهداشت در ارتقای سطح آموزش و آموزش بهداشت مردم ایفا کردند، امروزه 97 درصد آب مصرفی کشور را آب سالم تشکیل می دهد. .

دستیار وزیر بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان کوچکترین واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی نقش بسیار زیادی در بهداشت و درمان کشور ایفا می کنند، گفت: بهروزان در این زمینه فعال است. سلامتی به غیر از واکسیناسیون و تصفیه آب، امروزه مراکز باید به مواردی مانند بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، بهداشت مدارس و سلامت روان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی به دو بیماری شایع فشار خون و دیابت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بهورزان وظیفه کنترل و پایش این دو بیماری را نیز بر عهده دارند و این دو بیماری در حال حاضر یکی از بیماری هایی است که تنها با تشخیص قابل کنترل نیست، اما باید به طور مرتب تحت نظر باشد و درمان و دارو دریافت کند.

فرشیدی همچنین خاطرنشان کرد: امروز حوزه سلامت نیز وارد عوامل اجتماعی شده است و اکنون سلامت را تنها با بررسی وضعیت جسمانی افراد محدود نمی کنیم بلکه امیدواریم بهورزان به صورت جدی وارد حوزه روانی شوند. سلامتی نیز

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعال بودن بیش از 18 هزار خانه بهداشت در سراسر کشور گفت: بیش از 30 هزار پرستار در خانه های بهداشت در سراسر کشور برای ارائه خدمات بهداشتی فعالیت می کنند. مردم شریف کشورمان و حدود 4000 جانباز در حال حاضر در مراکز آموزشی جایگزین نیروهای بازنشسته می شوند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش ۴۰۰۰ بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش ۴۰۰۰ بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه