آمریکا از ترس چین، پوسایدن P-8 را به موشک ضد کشتی مجهز کرد / عکس

امیر مسعود عابدین_ بوئینگ، سازنده P-8، در تلاش است تا این هواپیما را با موشک ضد کشتی دوربرد لاکهید مارتین (LRASM) به فضا پرتاب کند. در حال حاضر آزمایش ها در حال انجام است و این هواپیما با قابلیت های تهاجمی بیشتر به زودی در اختیار نیروی دریایی آمریکا قرار خواهد گرفت.

آمریکا از ترس چین، پوسایدن P-8 را به موشک ضد کشتی مجهز کرد / عکس

انتظار می رود اولین تجهیزات و جایگزینی این ناوگان هواپیما در ژانویه 2025 تکمیل شود. P-8A ممکن است چهار موشک را زیر بال های خود حمل کند. این موشک های دوربرد آنقدر بزرگ هستند که نمی توانند در جایگاه های تسلیحات هواپیما جای بگیرند.

LRASM لاکهید مارتین یک فناوری پیشرفته است که برای اهداف خاص طراحی شده است. این موشک مجهز به فناوری هدف‌گیری و حسگر دوربرد BAE Systems، می‌تواند بدون تکیه بر اطلاعات ناوبری خارجی، شناورهای محافظت‌شده را در هر آب و هوا، روز یا شب، شناسایی و درگیر کند.

با هم، این ارتقاء به خدمه هوایی اجازه می دهد تا پیشرفته ترین زیردریایی های جهان را جستجو، مکان یابی و ردیابی کنند، بنابراین ناوگان می تواند با چابکی و قابلیتی که برای پیروزی در جنگ نیاز دارد، با تهدید مقابله کند.

شکارچی زیردریایی P-8

P-8 در دو نوع عرضه می شود: P-8I که توسط نیروی دریایی هند مورد استفاده قرار می گیرد و P-8A Poseidon که توسط نیروی دریایی ایالات متحده، نیروی هوایی سلطنتی، استرالیا، نروژ و تازه استفاده شده استفاده می شود. نیوزلند کشورهای دیگری مانند نیروی دریایی جمهوری کره، نیروی دریایی آلمان و نیروی هوایی سلطنتی کانادا نیز این هواپیما را انتخاب کرده اند.

P-8A Poseidon برای جایگزینی P-3 Orion قدیمی طراحی شده است. این هواپیما در سال 2013 وارد خدمت شد و از آن زمان به یکی از موفق ترین هواپیماهای گشت دریایی در جهان تبدیل شده است.

هواپیمای نیروی دریایی P-8 Poseidon در ناوگان کشورهای AUKUS (استرالیا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا) در حین انجام وظیفه گشت زنی در اقیانوس آرام مورد حمله هواپیماهای چینی قرار گرفت. مجموع این تهدیدات نیروی دریایی ایالات متحده را مجبور به جایگزینی این شکارچی زیردریایی کرد.

منبع: اوراسیا

58322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمریکا از ترس چین، پوسایدن P-8 را به موشک ضد کشتی مجهز کرد / عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمریکا از ترس چین، پوسایدن P-8 را به موشک ضد کشتی مجهز کرد / عکس"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه