چطور برای کنکور آماده شویم؟

چطور برای کنکور آماده شویم؟

فث یک کلمه فرانسوی است. در واقع به معنای رقابت، فتح، پیروزی و به طور کلی آزمون دانش است که در واقع آزمونی است که از داوطلبان ورود به دانشگاه یا برخی موسسات آموزشی خصوصی گرفته می شود.

به گزارش نارنجی از روزنامه ایمنا، آزمون سراسری دانشگاه ها در پایان هفته برگزار می شود و داوطلبان در چند گروه در کنکور 1403 به رقابت می پردازند و به همین منظور در گفتگو با مشاور به بحث و تبادل نظر می پردازند. موضوع. بایدها و نبایدهای کنکور تا چند روز دیگر برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور را آغاز کرده ایم.

فث یک کلمه فرانسوی است. در واقع به معنای رقابت، فتح، پیروزی و به طور کلی آزمون دانش است که در واقع آزمونی است که از داوطلبان ورود به دانشگاه یا برخی موسسات آموزشی خصوصی گرفته می شود.

در حال حاضر این آزمایش در ایران، کره جنوبی و چین انجام می شود اما در بسیاری از کشورهای غربی چنین آزمایشی وجود ندارد.

فقط یک هفته به نوبت اول کنکور 1403 که از 5 تا 11 دی ماه 1402 از طریق سایت www.sanjesh.org برگزار شد باقی مانده است.

مهلت های باقی مانده تا شروع آزمون های سراسری بسیار مهم و ارتباط مستقیمی با عملکرد داوطلبانی دارد که می خواهند پس از چندین ماه تلاش با آمادگی برای کنکور به نتیجه تلاش خود برسند.

رعایت توصیه های مشاوران برتر کنکور برای شبانه روز قبل از کنکور و در روز کنکور به شما این امکان را می دهد که از توانایی های خود نهایت استفاده را ببرید.

رعایت نکردن این توصیه ها و حتی کوچکترین اشتباه در آخرین لحظه می تواند بر نتیجه شما تاثیر منفی بگذارد.

زهرا کشفی، مشاور کنکور در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره روزهای باقی مانده به کنکور گفت: این روزها پر استرس و پرمشغله است، زمان مطالعه و تست زنی همه دروس کوتاه است و نمی توان آن را روی دستتان گذاشت.

وی با اشاره به اینکه برخی کارها را باید انجام داد و برخی را نباید در بقیه ایام انجام داد، گفت: گاهی احساس گناه می تواند باعث فعالیت و پویایی درس خواندن شود، به ویژه در شروع سال تحصیلی و سال تحصیلی اما چند روز قبل از مطالعه کنکور هرگز زمان خوبی نیست و اوضاع آشفته است.

این مشاور کنکور ادامه می دهد: یکی از بدترین عادات مطالعه داوطلبان کنکور این است که به جای مرور و تجمیع مطالب درسی که مطالعه کرده اند به دنبال موضوعات جدید باشند تا فرصت طلایی کاهش استرس و اضطراب عصر را از دست بدهند زمان ارزشمند برای معاشرت و کاوش

فعالیت های مهمی که باید در هفته آخر تا امتحان انجام دهید

کشفی می گوید: تلخیص و تذکرات را باید در نظر گرفت; با توجه به حجم مطالب مطالعه شده برای کنکور چون خواندن همه مطالب و مطالب درس غیرممکن است، بهترین راه حل مرور یادداشت ها و خلاصه هاست، همچنین این روزها کتاب های جیبی می توانند جایگزین خلاصه و یادداشت شوند کتاب های تست محور را بگیرید می تواند مفید باشد.

وی می گوید: یکی از آسیب های این روزها فراموشی مواد است که گاهی احساس کاذب است و گاهی جزییات فراموش می شود، یکی از تکنیک های مهم برای حل این مشکل جمع بندی و تست است و توصیه می شود آزمایش انجام شود. هر سه بار روزها (بسیاری از آزمایشات موثر هستند.)

مشاور کنکور با تعیین ساعات خواب و بیداری داوطلبان ادامه می دهد: اگر شب ها تا دیر وقت بیدار می شوید و صبح ها دیر بیدار می شوید، تغییر این عادات در هفته آخر ضروری و ضروری است، قبل از ساعت 12 به رختخواب بروید. ‘ساعت. ‘ساعت شب و ساعت 6 صبح’: ساعت 7:30 از خواب بیدار شوید، سپس نیاز شما به استراحت برآورده می شود و برای روز امتحان آماده خواهید شد.

کاشفی همچنین گفت: ارتباط با افراد استرس زا و منفی نگر و حتی استفاده از تلفن همراه در این مدت باید قطع شود. ، داوطلبان با تحصیلات عالی از دانش نهایت استفاده را می برند و در عین حال روحیه خود را حفظ می کنند.

او می گوید: داوطلبان سخت کوش به جای حسرت روزهای آخر، فکر کردن به گزینه های پیش رو و شک نکردن به خود، قطعاً به آنچه که لیاقتش را دارند می رسند.

روز قبل از امتحان چه کنیم؟

مشاور آزمون عملکرد و سطح انرژی داوطلبان در روز امتحان را تا حدودی به کار انجام شده در روز قبل از آزمون تشریح کرد و گفت: خواب زیاد برای صرفه جویی در انرژی، بیداری درست نیست. بین ساعت 7 تا 8 صبح مناسب است، سپس استراحت کنید صبحانه خود را بخورید همچنین اگر یک روز قبل از امتحان سخت مطالعه نکنید، هیچ اتفاقی نمی افتد، پس نگران نباشید، اما اگر می خواهید استرس را مدیریت کنید، برای ارزیابی مطالعه کنید. یادداشت ها و خلاصه های ناهار.

کشفی می گوید: عصر قبل از کنکور حوزه امتحانی را شناسایی کنید تا با دیدن محل استرس داوطلب را کاهش دهید و اگر مشکلی در راه بود مسیر جدید را شناسایی کنید و بیایید و بروید. زمان محاسبه می شود، از جمله ترافیک.

او می گوید: دیدار با پدربزرگ و مادربزرگ، تماشای فیلم کمدی و قدم زدن در طبیعت می تواند از کارهای سرگرم کننده ای باشد که یک داوطلب می تواند روز قبل از کنکور برای شادی و نشاط انجام دهد.

این مشاور کنکور همچنین به نکات دیگری که باید روز قبل از آزمون رعایت شود اشاره می کند و ادامه می دهد: داوطلبان هرگز از تاثیر مدیتیشن و تنفس عمیق بر استرس غافل نشوند، وسایل را آماده کنند، شب تند غذا بخورند از چاق و سنگین پرهیز کنند. قبل از کنکور و از خوردن غذاهایی که سیستم گوارشی را مختل می کنند و نیازی به زود خوابیدن نیست خودداری کنید، کافی است کمی زودتر از حد معمول بخوابید و اگر خواب آلود نیستید، ساعت را تنظیم کنید. ، هرگز از مسکن استفاده نکنید، یک لیوان شیر گرم با یک قاشق عسل بنوشید و برای احتیاط از خانواده بخواهید که ساعت را تنظیم کنند.

به گزارش ایمنا، از آنجایی که هفته آخر قبل از امتحان برای داوطلبان زمان بسیار مهم و احساسی است، نظرات رتبه های بالا می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بالاترین نرخ ها در هفته گذشته چه کردند؟

نگین یغمایی، رتبه 2 کشور در ریاضی: هفته گذشته ساعات مطالعه را کاهش دادم و بیشتر سعی کردم خونسرد باشم. من بیشتر کتاب های درسی می خوانم و بیشتر کتاب های عمومی را می خوانم. تست ترکیب را هم انجام دادم.

انتظار باز شدن چهره را داشته باشید رتبه 5 ریاضی: رتبه 92 را فقط بیرون امتحان کردم و روزهای دیگر به سرعت گذشت. دو سه بار ادبیات، شیمی، دین و زندگی را جستجو کردم.

شایان پورمیربابایی، سری اول آزمون کشوری: من یک آزمون سراسری انجام دادم. سعی کردم نکاتی را که در خلاصه نوشتم در نظر بگیرم. در یک ماه اخیر تمام نکات زیست شناسی، جغرافیا، دین و زندگی و فراموشی نکات شیمی را مرور کردم و سعی کردم از آنها یادداشت برداری کنم تا بتوانم در هفته پایانی از آنها استفاده کنم. در هفته گذشته دوباره تمام آیات دین و زندگی را مرور کردم. همچنین زمان زیادی را صرف زمین شناسی کردم. سعی کردم مسایل دفاعی را در نظر بگیرم. خلاصه هایی را که از فصل های آخر سال 4 ساخته بودم خواندم و سریع تمام درس ها را مرور کردم.

ماه دولتشاهیسطح 4 تجربه در کشور: در چند روز اول سعی کردم برخی از دروس عربی، ریاضی و زیست شناسی را مرور کنم که نیاز به توجه بیشتری داشت. من در یکی از آزمون های سنجش ثبت نام کرده بودم، اما شرکت نکردم و هفته گذشته در آن آزمون در خانه شرکت کردم. من همچنین تاریخ ادبیات و مجموعه ای از کلمات را مرور کردم. سعی کردم به کتاب زمین شناسی نگاه کنم و آیات دین و زندگی را هم مرور کردم.

احسان موهبتیسری سوم انسانی منطقه 2: سری تست خارجی را هفته گذشته 92 تست و تصحیح کردم. در این هفته خلاصه های تاریخ ادبیات را مرور کردم و منطق و شعر را بازخوانی کردم.

امیر زارع, Human Series 4 Region 2: هفته گذشته فقط کتاب ها را ورق می زدم و فصل های بیشتری را که علامت زده بودم می خواندم. بعد از هر درس یک تست جامع یک درس دادم. بین کلاس ها، کلاس هایی که سخت بود، روی تست های مشخص شده کار کردم. در مجموع ساعات مطالعه ام در هفته گذشته کاهش یافته و دو روز گذشته را صرف خواندن مطالب فرار کرده ام.

لادن خالوپور، ریاضی پایه 1، منطقه 3 کنکور 90، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: ماه پیش که امتحان می دادم، پشت همان پاسخ امتحان، نکات هر درس را جداگانه می نوشتم. . هفته گذشته دوباره آنها را جستجو کردم. برای کلاس ادبیات فارسی دوباره لغات و اصطلاحات را خواندم و نگاهی گذرا به آیات دین و زندگی انداختم. از آنجایی که فکر می کردم ممکن است جلسه امتحان برایم ایده آل نباشد، وقتی امتحان می دهم به شرایطی مانند محیط بالاتر و گرمتر عادت کردم. روز آخر با خانواده رفتم بیرون و از دغدغه های امتحان خلاص شدم.

مریم فرحناک غازانیدر آزمون سراسری کشور سال 1397، پایه نهم، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: در هفته ای که گذشت با عجله تمام کتاب ها حتی ریاضی و فیزیک را نوشتم و تقریباً در آزمون شرکت نکردم. در ادبیات بیشتر به فرهنگ لغت و تاریخ ادبیات و در دین و زندگی به شعر پرداختم. در هفته گذشته روی خونسردی خودم کار کردم و سعی کردم به سریال فکر نکنم زیرا فکر می کنم یکی از عوامل مهم موفقیت در تجربه ورود، خونسردی است. از روز قبل از امتحان تا ظهر درس نخوانده ام و در حال استراحت هستم. عصر برای تعیین مسیر به منطقه آزمایشی رفتیم.

رستگار رحمانی سطح 1 زبان آزمون عملی و کنکور 88، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران: یادگیری چیزی در هفته آخر تقریبا غیر ممکن است; بنابراین از خواندن مطالب جدیدی که در طول سال تحصیلی نخوانده بودم خودداری کردم. در هفته گذشته، من تقریباً دو برابر آنچه را که تاکنون خوانده ام، مرور کردم. از هر بخش یا مبحثی خلاصه، فرمول های مربوطه و چند تست کنکور چند سال اخیر را تمرین کردم. همه چیز را برای یکی دو روز آخر نگذاشتم. این کار را حداقل از ابتدای هفته گذشته شروع کردم. پیاده سازی و کشف فلسفه تکنیک های مختلف را برای امتحان ذخیره نکردم و با آزمون های کتاب زرد این تکنیک ها را تمرین کردم. من آنها را بر اساس بودجه چند سال گذشته اولویت بندی کردم زیرا می ترسم نتوانم بقیه موارد را ارزیابی کنم.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چطور برای کنکور آماده شویم؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چطور برای کنکور آماده شویم؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه