و اینک پس از انتخابات

و اینک پس از انتخابات

اگر مسئولان ارشد کشور به چند نکته فکر نکنند و راه حلی همیشگی پیدا نکنند، در انتخابات آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

1. از نظر اکثریت جامعه، ابطال یک قاعده است و باعث سرخوردگی جامعه می شود. می بینید که جدای از کودتا و تحریم، باز هم اکثریت جامعه به فردی رای دادند که تنها مورد تایید یک نفر بود. این باعث ایجاد یکی از 5 نوع شک در مورد پذیرش و رد توانایی ها می شود.
2. در فراکسیون 5 نفره به اصطلاح کاندیداها از ابتدا مشخص بودند و جالب اینجاست که برخی از آنها نه تنها مقبولیت اجتماعی نداشتند بلکه ممکن است مشکلاتی هم برای حل شدن داشته باشند. شاید شورای نگهبان می توانست با تایید مهارت های بالاترین این جناح بهتر عمل کند.
3. گاهی غرب و آداب و رسوم غربی را غیرقابل قبول می دانیم، اما در واقع از آنها تقلید می کنیم. در مناظره ها، ما آمریکایی ها یاد گرفته ایم که به دشمن تهمت بزنیم و طرفداران ما اغلب در جامعه واقعی و مجازی همین کار را می کنند. این رفتار باید با فرهنگ سازی مناسب اصلاح شود. در صورتی که نامزدی در جریان مناظره و تشکل، حزب یا اشخاص دیگری را متهم کند، باید به وی تذکر و توبیخ شود و در صورت لزوم تحت تعقیب قرار گیرد.
4. برخی از نامزدهای انتخابات وعده های غیرواقعی برای کسب رای یا ایجاد توقع در جامعه می دهند. در حالی که درآمد سالانه دولت و ظرفیت فعلی کشور تقریبا قطعی است و هر کارشناسی می داند که چنین وعده ای محقق نمی شود.
5. استفاده از امکانات دولتی و تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم مقامات دولتی در مجامع عمومی مانند جلسات اجتماع یا استفاده از معاونان رئیس جمهور و شهرداران برای تبلیغات و غیره اعم از اینکه در مرخصی باشند یا نباشند جرم است. ? اگر این موارد صحت داشته باشد و مدعی العموم بلافاصله وارد عمل نشود، تاریخ اذهان عمومی در برابر دستگاه قضایی متضرر خواهد شد.
6. آیا می توان گفت که اعدام خبرنگاران و افرادی که بر اساس روزهای انتخابات حقیقت یا دروغ برخی از نامزدهای انتخابات را افشا می کردند، مدیریت شده یا حداقل بی فکر بوده است؟
7. سد و سیما به عنوان معاون یکی از کاندیداهای انتخابات با هم درگیر شدند، او از آنها سؤال کرد و از آنها دوری کرد، زمان و مکان را به هم ریخت، شاید وقت بیشتری داشت و از جمله بود. پیروی از دولت های قبلی و… و بی توجهی به چالش هایی که برای طرف مقابل ایجاد کرده اند، مانند طرفداری از یک اداره دولتی به نفع یک یا چند نامزد. پیگیری نمی شود؟
8. مشاهده شده است که این ایجاد خلأهایی در تصویب قوانین، برخی از مواردی که مجاز بوده و سهل انگاری و در صورت گشایش بیشتر و عملکرد صحیح دستگاه های اجرایی، قطعاً انتخابات آتی را روشن تر خواهد کرد.
دوست عزیز ملت ایران جناب آقای خاتمی. همشهریان عزیز، جناب آقای ظریف، آذری و سایر عاشقانی که سعی در تغییر مسیر جامعه به نفع جوانان ایران زمین دارند، خسته نباشید، اجر دارید از خداوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "و اینک پس از انتخابات" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "و اینک پس از انتخابات"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه