ماجرای انتشار اسامی روان شناس نماها به کجا رسید؟

ماجرای انتشار اسامی روان شناس نماها به کجا رسید؟

کمتر از دو سال از انتشار اسامی غیرروانشناسانی که به عنوان روانشناس معروف شدند می گذرد. لیستی از 456 شیء متشکل از افراد یا صفحات مجازی. رییس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور در عین حال می گوید: اگرچه در گذشته سه بار اسامی روانشناسان زرد از سوی این سازمان شناسایی و توزیع شده است و این اتفاق از نظر ظاهری خوب بود، اما این اتفاق نیفتاد. به وقوع پیوستن. نتیجه خوبی وجود دارد، زیرا این روانشناسان هنوز در حال کار هستند

به گزارش نارنجی، بر اساس ماده 5 قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مشاوران و روانشناسان برای هر شغل در حرفه خود باید دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی باشند.

اما خرداد ماه سال 1401 بود که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی غیرروانشناسان و افراد فاقد مجوز را در سه فهرست شامل 144 نفر در دور اول و 61 نفر در نوبت دوم منتشر کرد. و 219 نفر یا صفحات مجازی در دور سوم کسانی هستند که به صورت غیرقانونی در حوزه روانشناسی فعالیت می کنند و 456 نفر یا صفحات مجازی که نه تنها دارای مجوز و مجوز کار از سازمان روانشناسی هستند. سیستم مشاوره، اما گاهی آموزش های مرتبط با روانشناسی وجود نداشت.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در عین حال با بیان اینکه اسامی 4500 روانشناس فاش شده است و اسامی بقیه روانشناسان نیز به زودی اعلام خواهد شد. وی با ذکر این اسامی به قاضی گفت: قوه قضاییه باید در این موضوع ورود کند، این افراد را فراخواند و احضار کند.

با این حال، علی فتحی آشتیانی رییس نهاد روانشناسی و مشاوره کشور وی همچنین به فعالیت روانشناسان نماها اشاره کرد و به نارنجی گفت: اسامی روانشناسان زردی سه بار توسط سازمان روانشناسی و مشاوره کشور شناسایی و منتشر شده است. این اتفاق روی زمین خوب بود، اما نتیجه خوبی نداشت، چون این روانشناسان هنوز در حال کار هستند.

وی همچنین گفت: با وجود اینکه این روانشناسان منصوب شدند اما در خصوص تعلیق کار آنها اتفاق خاصی نیفتاده است، هرچند مهم ترین عاملی که می تواند در تعلیق کار روانشناسان موثر باشد ارتقای سطح تربیت روانی جامعه است. کلماتی که مردم باید بیشتر بدانند تا بتوانند روانشناسان واقعی را از روانشناسان قلابی تشخیص دهند.

رییس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور در ادامه سخنان خود گفت: به هر حال مردم می توانند از طریق سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با روانشناسان دارای مجوز آشنا شوند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماجرای انتشار اسامی روان شناس نماها به کجا رسید؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماجرای انتشار اسامی روان شناس نماها به کجا رسید؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه