سامانه بارشی کی وارد کشور می شود؟/ استان های بارانی در روز جمعه

سامانه بارشی کی وارد کشور می شود؟/ استان های بارانی در روز جمعه

به گزارش خبرنگار خبارآنلاین، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور و در برخی نقاط ابری، باران، وزش باد و برف خبر داد. .

صادق ضیاییان وی بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: روز جمعه (13 اسفند) سیلاب سرد به تدریج در سواحل ابرناکی در دریای خزر، بارش باران و وزش باد در گیلان و اردبیل و بارش باران آغاز می شود. در شمال غرب کشور رخ خواهد داد.

نارنجی نوشت: ضیاییان همچنین گفت: روز شنبه (14 اسفند) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال خراسان و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف، وزش باد و دمای نسبتاً کم خواهد بود. بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در نواحی جنوبی البرز، دامنه های زاگرس میانی در غرب و جنوب غرب کشور بارندگی آغاز می شود. و همچنین در استان های فارس، کرمان و هرمزگان. در این روز در گیلان و غرب مازندران بارندگی زیاد خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هوایی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز یکشنبه (15 اسفندماه) وسعت فعالیت سامانه در کل کشور است، بنابراین در نواحی شرق اصفهان، جنوب. در سمنان و خراسان رضوی و در شمال یزد وزش باد شدید پدیده غالب و در سایر مناطق بارش باران و برف و کاهش دما پیش بینی می شود. در گیلان و غرب مازندران بارندگی شدید خواهد بود. در استان های تهران، البرز، قزوین میانه، قم، غرب اصفهان و البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی برف می بارد.

وی همچنین گفت: روز دوشنبه 16 اسفندماه بارش های گسترده در نیمه شرقی کشور خواهد بود و این سامانه دیرتر از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. گفتنی است در اکثر مناطق کشور تا پایان هفته افزایش دما پیش بینی می شود. از بعدازظهر شنبه و یکشنبه به ویژه در منطقه شمالی کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی می شود. همچنین امروز مرکز و شرق خلیج فارس متلاطم و آشفته است.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی 2 روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (13 اسفند) نیمه ابری و به تدریج ابر خواهد بود. افزایش دادن. در برخی ساعات وزش باد و در بعد از ظهر افزایش می یابد. حداقل دما 5 درجه و حداکثر آن 15 درجه است. همچنین روز شنبه (14 اسفند) هوا ابری، نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید و کمینه دما 6 درجه و حداکثر 14 درجه خواهد بود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای 6- و 7- درجه و خم عبس با حداکثر دمای 25 و 26 درجه گرم ترین و سردترین مرکز استان ها هستند. .

به گزارش نارنجی، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تحلیل الگوهای سینوپتیکی، افزایش سرعت باد و بهبود کیفیت هوا در روز جمعه (13 اسفند) پیش بینی می شود. از شنبه تا دوشنبه با ورود و فعالیت سامانه بارشی به استان بارش های نیمه شمالی، در مناطق مرتفع بارش باران و برف همراه با وزش باد و گاهی برف و باران خواهد بود. پیش بینی مه دور از برآوردها نیست.

برای امروز و فردا دمای هوا در استان به تدریج افزایش می یابد و از شنبه و یکشنبه دمای روزانه در استان کاهش می یابد.

بر اساس اعلام اداره کل علوم زمین، استان فیروزکو با حداقل دمای 8- درجه در 24 ساعت گذشته سردترین نقطه استان تهران اعلام شده است.

آسمان تهران فردا (13 اسفند) برای ساعاتی ابری و ابری، وزش باد به تدریج افزایش می یابد، ابری حداکثر 14 درجه و حداقل 6 درجه و در روز شنبه (14 اسفند) افزایش می یابد. در برخی ساعات ابری و از بعدازظهر بارش ها افزایش می یابد. پیش بینی می شود بیشینه دما 12 درجه و کمینه دما 4 درجه باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سامانه بارشی کی وارد کشور می شود؟/ استان های بارانی در روز جمعه" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سامانه بارشی کی وارد کشور می شود؟/ استان های بارانی در روز جمعه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه