توصیه های تغذیه ای برای ماه رمضان/ آش رشته مناسب افطار نیست

توصیه های تغذیه ای برای ماه رمضان/ آش رشته مناسب افطار نیست

رعایت یک برنامه غذایی متنوع و متعادل در ماه مبارک رمضان بر پایه نان و غلات، میوه ها، سبزیجات، گوشت و تخم مرغ، لوبیا و آجیل، شیر و لبنیات ضروری است، زیرا نیازهای تغذیه ای به آب، حلال ها، ویتامین ها دارد. . مواد معدنی، پروتیین ها و انرژی مورد نیاز بدن تامین می شود.

به گزارش نارنجیدر وعده افطار با پرهیز از پرخوری از غذاهای سبک و انرژی زا استفاده شود. سعی کنید آهسته غذا بخورید. در طول روزه داری، بدن برای جبران افت قند خون در ساعات روزه داری به یک منبع انرژی به شکل گلوکز نیاز دارد. ضمناً مصرف وعده های غذایی سبک و کوتاه در روزه داری از جمله گروه های غذایی شیر و شیر، میوه ها و سبزیجات و نان و غلات توصیه شده است. مانند خوردن نان، پنیر و سبزیجات که این روزها یکی از عادات غذایی خوب است.

خوردن شیر گرم و فرنی یا شیر برنج در زمان ناشتا مناسب است. مصرف غذاهای آبکی مانند سوپ، خورش، حلال بدون چربی و همچنین مایعات در هنگام روزه داری و افطار باعث حفظ تعادل آب و نمک روزه دار می شود.

خوردن سبزیجات و میوه ها در زمان ناشتا و بین روزه تا صبح به دلیل اینکه منبع خوبی از فیبر هستند برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و از یبوست جلوگیری می کند. مصرف مقدار مناسبی از سبزیجات مختلف در وعده صبحانه توصیه می شود. هندوانه حاوی مواد مختلف و آب است، علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی در طول روز جلوگیری می کند. همچنین نوشیدن مایعاتی مانند آب، آب میوه، شیر کم چرب، کره بدون نمک بین بعد از ناشتا و رفتن به رختخواب به حفظ تعادل آب و الکترولیت ها در بدن انسان در طول روزه داری کمک می کند.

در ماه مبارک رمضان بهتر است از غذاهای سرخ شده و روغنی استفاده نشود; زیرا علاوه بر افزایش چربی خون باعث سوء هاضمه، التهاب معده و وزن و چاقی می شود. مصرف زیاد مواد قندی و شیرین مانند کیک، شکلات، شیرینی خامه ای، زولبیا و بامیه، باقلوا، کیک های بسیار شیرین و چرب، شیرینی ها و روغن های زرد در ماه مبارک رمضان باعث افزایش وزن و چاقی و خطر چاقی می شود. قند خون..

سیم ارت برای فیتار مناسب نیست

آش عدس غلیظ با پیاز داغ که حاوی روغن زیادی است و در روزه داری زیاد مصرف می شود، غذای مناسبی برای روزه نیست. زیرا باعث سوء هاضمه و سایر اختلالات گوارشی می شود. در عوض بهتر است از غلات کامل کم چرب در فست فود خود استفاده کنید. توصیه می شود برای جبران کم آبی، انواع میوه ها، چای رنگی و سایر مایعات به ویژه آب را به آرامی بنوشید تا بعد از ناشتا و قبل از خواب آب لازم را دریافت کنید.

یکی از عادات غلط غذایی روزه داران این است که به دلیل تشنگی شروع به نوشیدن آب سرد یا نوشیدنی های سرد می کنند.

پس از این، روزه دار می تواند از خرما یا انگور استفاده کند; زیرا این دو اشتها را کنترل کرده و از پرخوری در روزه داری جلوگیری می کنند. همچنین خوردن خرما در ماه مبارک رمضان برای تنظیم قند خون بسیار مفید است; بنابراین توصیه می شود تا حد امکان 3 یا 5 عدد خرما مصرف شود. (خرما برای مواد مغذی، قند، فیبر و پتاسیم مفید است) البته مانند سایر شیرینی ها از زیاده روی در مصرف خرما خودداری شود.

خوردن زولبیا و بامیه را محدود کنید

خوردن بامیه و زولبیا که حاوی مقدار زیادی قند و چربی، اسیدهای چرب اشباع و ترانس هستند باید بسیار محدود شود. در زمان فست فود علاوه بر ایجاد انرژی اضافی و چاقی، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.

نوشیدن آب زیاد در طول روزه داری باعث اختلالات گوارشی می شود. بعد از صبحانه بسیاری از مردم از ترس تشنگی در طول روز آب زیادی می نوشند، این غذای خوبی نیست. روزه داران از خوردن غذای زیاد بین روزه تا صبح خودداری کنند. این گونه مواد به آرامی هضم می شوند و به دلیل پر شدن معده باعث کاهش اشتها در صبح می شوند.

خوردن غذاهای سنگین، آهسته، روغنی و سرخ شده در روزه داری مناسب نیست. به طور کلی به جای غذاهای چرب و سرخ کردنی، مصرف غذاهای آب پز و پخته، کم چرب و کم نمک مانند سیب زمینی آب پز، سبزیجات پخته مانند کلم، کلم، گل کلم، هویج و لوبیا، تخم مرغ آب پز، روغن توصیه می شود. . و باید از عسل استفاده کرد.

خوردن میوه کشمش، شیر و به خصوص شیر کم چرب، استفاده از انواع سوپ و آبگوشت در هنگام افطار و سور و نوشیدن چای پررنگ برای سالمندان روزه دار مفید است و می تواند تعادل آب و نمک را حفظ کند.

نوشیدن یک لیوان شیر هنگام افطار و سوهو و نوشیدن یک کاسه ماست در وعده شام برای کودکان و نوجوانان روزه دار توصیه می شود. ابتدا روزه خود را با غذاهای سبک مانند سوپ شروع کنید و بعد از 2 ساعت شام بخورید. زیرا معده ابتدا حاوی غذاهای ساده است و دیگر مشکلی پیش نمی آید. البته با توجه به فاصله کم افطار تا صبح، بهتر است دو وعده افطار و صبح بخورید.

اگر در روزه تخم مرغ بخورید سفت یا با عسل باشد. زیرا تخم مرغ ها کندتر از تخم مرغ های پخته شده پخته می شوند.

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، مصرف نوشابه های گازدار به طور کلی و به ویژه در ماه مبارک رمضان می تواند باعث سوزش معده به خصوص برای افرادی که ورم معده دارند، شود. در طول روزه داری زیاد آب ننوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید و با نوشیدن آب فراوان بعد از ناشتا تا زمان خواب، کم آبی بدن را جبران کنید.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه های تغذیه ای برای ماه رمضان/ آش رشته مناسب افطار نیست" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه های تغذیه ای برای ماه رمضان/ آش رشته مناسب افطار نیست"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه