با رعایت این نکات، 6 سال دیرتر پیر شوید

با رعایت این نکات، 6 سال دیرتر پیر شوید

به گزارش نارنجی، سلامت ناقص قلب و عروق خونی، در بیشتر موارد، منجر به کند شدن روند پیری بیولوژیکی (تا شش سال) می شود. بهتر است این عادات سالم را از سنین پایین برای حفظ سلامت قلب اتخاذ کنید تا از اثرات منفی نشانگرهای زیستی که بر سن بیولوژیکی و کیفیت زندگی تاثیر می گذارند جلوگیری شود:

1) غذای سالم: خوردن یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات و گوشت بدون چربی و پرهیز از شکر، چربی های ترانس و غذاهای سرخ شده می تواند به کاهش وزن، کاهش کلسترول، پیشگیری از دیابت و جلوگیری از پیری زودرس بیولوژیکی کمک کند.

2) فعالیت بدنی: کارشناسان 150 دقیقه ورزش هوازی متوسط مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری در هفته را برای ارتقای سلامت قلب توصیه می کنند.

3) ترک سیگار: مصرف مداوم سیگار منجر به افزایش سن بیولوژیکی می شود. با ترک سیگار می توان روند پیری بیولوژیکی را کاهش داد.

4) خواب سالم: با حداقل 7 تا 9 ساعت خواب با کیفیت، سلامت قلب و عروق خود را بهبود بخشید و روند پیری بیولوژیکی خود را به تاخیر بیندازید.

5) مدیریت وزن: اندازه وعده های غذایی خود را کنترل کنید، غذاهای سالم را انتخاب کنید و از نظر بدنی فعال باشید. حفظ وزن سالم و طبیعی باعث کاهش سن بیولوژیکی می شود.

این 5 مکمل به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید

این رژیم غذایی مغز شما را جوان نگه می دارد

منبع: Medicalnewstoday ، سلامتی

47232

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با رعایت این نکات، 6 سال دیرتر پیر شوید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با رعایت این نکات، 6 سال دیرتر پیر شوید"، کلیک کنید.