بازداشت سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام

بازداشت سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام

رییس پلیس فتای تهران اعلام کرد فردی که صفحه اینستاگرام خود را با جعل هویت خواننده مشهور باز کرده و کلاهبرداری کرده بود از کاربران فضای مجازی کشف و ضبط شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت وگو با نارنجی وی در خصوص جزییات این خبر گفت: چندی پیش یکی از خوانندگان معروف کشور با مراجعه به پلیس فتای کشور با شکایت از ایجاد صفحه جعلی با نام و عکس های وی در یکی از شبکه های اجتماعی و … اپراتور یا گردانندگان این صفحه در صدد گرفتن پول و تقلب از این خواننده هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت این موضوع بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فاتی تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: در تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد صفحه ای اینستاگرام با بیش از 400 هزار فالوور او از موقعیت اجتماعی و محبوبیت خود سوء استفاده می کرد. این صفحه با تغییر چهره شاکی و استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به نیازمندان کاربر را فریب داده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با استفاده از روش های علمی، مجرم را در فضای مجازی شناسایی و پس از کسب اطلاعات هویتی وی، پس از سیر مراحل قانونی در دادگاه، یکی از آنها را متهم کردند. مناطق شمالی تهران بزرگ و تحویل پلیس فتا شد. این فرد در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت و در آنجا اعتراف کرد که صفحه ای جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد کرده و از بیش از 30 شهروند پول دریافت کرده است. وی انگیزه خود را کسب ثروت غیرقانونی و لو رفتن در فضای مجازی عنوان کرد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه برای متهمان پرونده تشکیل شد، گفت: این افراد به همراه پرونده برای ادامه سیر مراحل کیفری به دادسرا اعزام شدند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازداشت سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازداشت سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه