اقدام درمانی جالب این اورانگوتان همه را شگفت زده کرد/ عکس

به گزارش خبارآنلاین، راکوس مهربان و زیباست اما به خاطر ظاهرش محبوب نیست. بریدگی عمیق در حدقه چشم راست او را به یک اورانگوتان منحصر به فرد تبدیل کرده است.

اقدام درمانی جالب این اورانگوتان همه را شگفت زده کرد/ عکس

درمان با گیاهان دارویی

به گزارش خبر همشهری آنلاین، چندی پیش گروهی از زیست شناسان ساکن پارک ملی سوماترا زخم عمیقی بر روی چشم راست این حیوان بومی اندونزی و مالزی پیدا کردند، اما نکته شگفت انگیز رفتار راکون بود. حرکتی که از چشم دانشمندان پنهان نماند. راکوس پس از مدتی دردسر، حدود نیم ساعت شروع به خوردن برگ های گیاهی به نام “آکارکونینگ” کرد. گیاهی دارویی که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و مردم محلی از آن برای درمان دیابت و مالاریا استفاده می کنند. سپس غالباً این خمیر را روی زخم خود می گذاشت و گاه برگ های آن را روی صورت خود می گذاشت و برای این کار وقت زیادی می گذاشت.

حتی مشاهدات زیست شناسان نشان می دهد که راکوس در طول دوره درمان با هوشیاری بیشتری استراحت کرده است. بالاخره بعد از حدود 5 روز مصدومیت از ناحیه پا، چشمش کاملا بسته شد و حالش خوب شد.

البته دانشمندان قبلاً تصور می کردند که برخی از حیوانات از گیاهان دارویی برای درمان استفاده می کنند، اما این اولین بار است که موجودی را در طبیعت می بینند که خود را با داروهای گیاهی درمان می کند. در حالی که سایر اورانگوتان های پارک ملی سوماترا، چنین رفتاری هرگز رخ نداده است.

این مشاهدات نگاه دانشمندان به حیات وحش و مزایای گیاهان دارویی طبیعی را تغییر خواهد داد.

اقدام شگفت انگیز این اورانگوتان همه را شگفت زده کرد

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقدام درمانی جالب این اورانگوتان همه را شگفت زده کرد/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقدام درمانی جالب این اورانگوتان همه را شگفت زده کرد/ عکس"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه