ارتباط زندگی در نزدیکی رستوران های فست فود با خطر افزایش نارسایی قلبی

ارتباط زندگی در نزدیکی رستوران های فست فود با خطر افزایش نارسایی قلبی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیماری قلبی را به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان معرفی کرده است و مطالعه جدیدی در مجله “Circulation: Heart Failure” نشان داده است که محل زندگی شما می تواند در بروز مشکلات قلبی موثر باشد.

به گزارش نارنجی، نتایج یک مطالعه جدید که در آمریکا انجام شده است نشان می دهد افرادی که در نزدیکی مکان هایی زندگی می کنند که بیشترین دسترسی به غذای آماده را دارند، 16 درصد بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

در این مطالعه، کارشناسان اطلاعات نیم میلیون بزرگسال 37 تا 73 ساله را از بانک اطلاعات پزشکی (بیوبانک) به دست آوردند و آنالیز کردند.

لو چی، نویسنده ارشد این گزارش و استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه تولین آمریکا، درباره نتایج این مطالعات می گوید: مطالعات قبلی در مورد رابطه بین غذا و سلامت انسان بر کیفیت غذا و در واقع تمرکز داشته است. تاثیر محیط غذا نادیده گرفته شد، اما در این تحقیق به اهمیت محیط غذا نیز توجه شد.

به گفته وی، این تحقیق بر روی مناطقی متمرکز شده است که در آن رستوران های فست فود وجود دارد که اغلب غذاهای ناسالم سرو می کنند.

در این مطالعه کارشناسان میزان دسترسی افراد به رستوران های فست فود را با توجه به نزدیکی محل سکونتشان در یک کیلومتر و شعاع (تعداد کل فست فودها در یک کیلومتر) ارزیابی کردند و دریافتند افرادی که در نزدیکی رستوران ها زندگی می کنند، درصد بیش از 10. در خطر.

به طور کلی، افرادی که در مناطقی زندگی می کردند که بیشترین فروشگاه های فست فود را داشتند، 16 درصد بیشتر از افرادی که در نزدیکی این رستوران ها زندگی نمی کردند، در معرض خطر نارسایی قلبی بودند.

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می افتد که عضله قلب نتواند خون را به طور موثر پمپاژ کند و باعث جمع شدن خون و تجمع مایع در ریه ها و در نتیجه تنگی نفس می شود.

لو چی می گوید: «مطالعات قبلی نشان داده اند که قرار گرفتن در محیط های غذایی راحت با خطرات سایر بیماری ها، از جمله دیابت نوع 2 و چاقی، که ممکن است خطر نارسایی قلبی را نیز افزایش دهد، مرتبط است.

وضعیت اجتماعی و اقتصادی بیماران

البته فست فودهای اطراف محل سکونت تنها عامل خطر نیستند. خطر نارسایی قلبی نیز در میان شرکت کنندگان با سطح تحصیلات پایین و بزرگسالان در مناطق شهری بدون دسترسی به مراکز تناسب اندام بیشتر بود.

به گزارش یورونیوز، تحقیقات نشان می دهد که ناامنی غذایی اغلب با ترکیبی از وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین و محیط های غذایی نامناسب همراه است و بنابراین ناامنی غذایی باید به عنوان یک «تعیین کننده اجتماعی مهم» خطرات نارسایی قلبی در نظر گرفته شود.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارتباط زندگی در نزدیکی رستوران های فست فود با خطر افزایش نارسایی قلبی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارتباط زندگی در نزدیکی رستوران های فست فود با خطر افزایش نارسایی قلبی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه