عرق گیاهی ضد خارش بدن

قبل از استفاده گیاهان دارویی بهتر است ابتدا علت خارش مشخص شود. بعضی از مواد طبیعی که به رفع خارش کمک می کند به قرار زیر است:عرق شش گیاه (جوارش) محصول طب سنتی و داروی تخصصی برای درمان خارش، کهیر، اگزما و حساسیت های پوستی می باشد.

عرق گیاهی ضد خارش بدن

برای درمان حساسیت های پوستی می توان از روش های خون گیری از جمله فصد و حجامت استفاده کرد. زالودرمانی برای اگزما مفید است. البته باید حتما بعد از مصرف داروهای ملین بوده  و همچنین انجام فصد یا حجامت باید زیرنظر متخصص طب سنتی انجام شود. برای درمان کهیر نیز بهترین درمان حجامت است.مام صورت را  برای روشن شدن و خوشبو شدن پوست استفاده کنید.

می توان نقاطی از بدن را که دچار خارش است یا پوستش خشک می شود، با انواع روغن های موضعی مانند روغن گل بنفشه ، بادام شیرین یا زیتون ماساژ داد. این روغن های موضعی باعث افزایش رطوبت در سطح پوست می شوند و استفاده از آن ها برای همه گروه های سنی مناسب است.

عملکرد مناسب دستگاه گوارش اهمیت زیادی دارد. اگر فردی دچار یبوست است باید مشکل خود را با مصرف موادی مانند خاکشیر با آب گرم، آلو، تمبر هندی، پودر سبوس برنج، روغن زیتون طبیعی  و… براساس مزاج خود برطرف کند.

عرق گیاهی

مصرف عرق کاسنی یا عرق شاهتره حرارت کبد را پایین می آورد و تا حد زیادی جلوی خارش های پوستی و خشکی آن را می گیرد. مصرف این دو عرق گیاهی در افرادی با مزاج گرم و خشک، می تواند به سرعت رطوبت کبد را افزایش دهد، اما افرادی که مزاج سرد و خشک دارند باید خوراکی های دیگری نیز مانند روغن زیتون و عسل بخورند.

از غذاهای لطیف و سهل الهضم که خون غلیظی تولید نمی کند و فضولات زیادی ندارد مانند گوشت پرندگان و تخم مرغ عسلی استفاده شود.

مصرف گیاه بابونه با خاصیت ضدقارچی، نرم کنندگی و پاک کنندگی یکی از بهترین گیاهان برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.

آویشن با خاصیت ضد باکتری قوی خود، برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی مفید است و مصرف آن در فصل پاییز و زمستان توصیه می شود.

سبزی خرفه یا تخم خرفه همراه با عرق کاسنی در درمان حساسیت های پوستی موثر است.

ماءالشعیر طبی در رفع جوش و خارش و کهیر موثر است.

خاکشیر رطوبت زیادی دارد و در رفع حساسیت، آلرژی و خارش بسیار مفید است.

سرکه سیب خانگی طبیعتی سرد دارد و از خواص آن، رفع انسداد و گرفتگی های مجاری ریز کبدی است.

ژل آلویه ورا آب رسان و ترمیم کننده ای موثر بوده و می توان آن را روی قسمت های حساس شده پوست که زخم باز ندارند به مدت 20 دقیقه گذاشته سپس با آب سرد بشویید.

پودر سدر را با ماست طبیعی ترکیب کرده تا بصورت خمیر شود آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست گذاشته سپس با آب سرد بشویید این ترکیب هم خارش پوستی را کم می کند هم ضد عفونت خوبی می باشد.

شما میتوانید به راحتی قیمت ماسک مو ویتابلا را نسبت به محصولات مشابه در بازار بسنجید.

روغن نارگیل را با پودر زرد چوبه مخلوط کنید و روزی سه بار، روی قسمت های دچار اگزما بمالید و هر بار بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند.

از مصرف غذاهای تند و تیز که ادویه زیادی مانند فلفل، زنجبیل ، سیر و پیاز یا زیره  دارد، یا گردو و خرما دارند پرهیز کنید.

مصرف غذاهای چرب و شیرینی جات مصنوعی را محدود کنید، زیرا این مواد غذایی زمینه ساز افزایش تولید صفرا می باشد.

از مصرف فست فودها ، غذاهای سرخ کردنی و کنسرو شده و همچنین نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید.

افرادی که دچار پرخوری هستند حتما باید این عادت خود را اصلاح کنند و حجم غذای مصرفی خود را کاهش دهند.

کرم- ژل بازسازی کننده کورمد سرشار از ماده فعال کورکومین بوده که ضمن رطوبت رسانی به پوست و کاهش سرعت فرایند های التهابی، به بهبود برخی اختلالات پوستی ( اگزما، پسوزیاریس و …) و علایم آزار دهنده آن کمک می کند همچنین این کرم فاقد هرگونه ترکیبات حساسیت زا، رنگ و اسانس است که ضمن تاثیر درمانی خود باعث بهبود سلامت و ظاهر پوست می شود.

از حمام کردن با آب داغ و کشیدن صابون، لیف و کیسه بر روی قسمت های حساس شده پوست پرهیز کنید زیرا باعث خشکی و خارش بیشتر پوست می شوند.

داشتن پوست خشک می تواند این مسببان اصلی این مشکل باشد که پوست آن ها به اندازه کافی چربی تولید نمی کند.

به این دلیل پوست شما خشک خواهد شد و شروع به خارش خواهد کرد ، در صورت که با داشتن آن دانه هایی مانند شوره روی سرتان مشاهده خواهید کرد. تفاوت آن ها با شوره در رنگ آن ها و سختی آن هاست. رنگ قارچ ها بیشتر مایل به زرد است.

در این حالت پوست سر دچار تورم نیز خواهد شد. در این شرایط حتماً به پزشک مراجعه کنید. و اظطراب در کنار هزاران مشکل داخلی و روانی و.. موجب خارش سر هم می شود ؛ یک بیماری مزمن رایج است که علل متفاوتی دارد اگر پوست سر شما هم میخارد با این روش گیاهی عالی و واقعا موثر که در بخش سلامت خواهیم گفت درمانش کنید.

علل و درمان های گیاهی خارش سر

برای درمان خارش سر چه کنیم؟

برخلاف عقیده برخی ها باید سر را به اندازه بشویید. شستن بیش از حد سر با یا شامپو نه تنها موها را خرد می کند، بلکه چربی های لازم روی پوست را هم از بین می برد که به خارش آن منجر می گردد.

برای آن دسته از افرادی که مبتلا به اگزمای سبوره هستند توصیه می شود با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل ، سلنیوم، سولفور می توانند درمان شوند.

روغن یا و یا را برای این منظور استفاده نمایید. روغن را کمی گرم کنید و با دسته دسته کردن موهایتان، به آرامی آنرا به پوست سرتان بمالید. کمی پوست سرتان را دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی سرتان بماند.

برس کشیدن موها باعث در پوست سرتان خواهد شد به همین دلیل یک برس نرم انتخاب کنید و با آن موهایتان را شانه بزنید همین اتفاق، مقداری سرتان را کاهش می دهد. زمانی که موهایتان خیس است، برس نکشید، چرا که باعث خواهد شد موهایتان براحتی کنده شود و پوست سرتان هم خارش بگیرد.

سوال همیشگی شما این است که کرم ضد آفتاب ویتابلا خوبه؟  جواب باید گفت بله برای محافظت پوستتان از اشعه های مضر خورشید استفاده از این کرم خیلی تاثیر گذار است.

نکات مهم درمان گیاهی خارش سر

چند ماسک موی طبیعی و گیاهی برای درمان خارش موی سر:

  • یک مخلوط مساوی و آب تهیه کنید و آن را به موها و پوست سر بمالید و سپس با شامپوی ملایم بشویید.
  • جوش شیرین را در آن حل کنید و به طور مستقیم روی پوست سر بمالید و پس از چند دقیقه با آب بشویید.
  • ماده ی غلیط میانی یا همان ژل گیاه را به کف سر بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه با شامپو بشویید.
  • برخی از چای ها به خصوص خارش سر را تسکین می بخشد.

درمان خارش سر با ماسک گیاهی

یک پیشنهاد عالی از متخصصان طب سنتی و گیاهی برای درمان خارش سر

برای درمان خارش پوست سر می توان از آب شنبلیله برای شستشو استفاده کرد این کار باعث مجعد شدن و حالت دار شدن موقتی موها نیز می شود و برای خوشرنگ شدن پوست صورت از آب دم کرده برگ شنبلیله یا لعاب دانه های آن روی پوست بمالید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عرق گیاهی ضد خارش بدن" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عرق گیاهی ضد خارش بدن"، کلیک کنید.